Ķīnas autobūves gigants Geely, kam cita starpā pieder Volvo, daļas Daimler koncernā un Londonas taksometru ražotājs LEVC, ir atdzīvinājis pirms 10 gadiem likvidēto zīmolu Maple un ar to tagad gatavojas izlaist lētus elektromobiļus. Tie maksās apmēram četras reizes mazāk nekā Tesla Model 3 jeb ap 10 tūkstošiem ASV dolāru.
Volvo mātes kompānijas paspārnē tapis lēts elektroauto ar maināmām baterijām (17)
Pirmais Maple modelis ir mazās klases krosovers 30x, kam par bāzi ņemts četrus metrus garais Geely Vision X3 automobilis ar iekšdedzes dzinēju.
Dzinēja un transmisijas vietā 30x ir uzstādīta elektroiekārta ar 94 zirgspēkiem un akumulatoru bloks, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 300 kilometrus.
Jaudas mašīnītei nav daudz, un tā atspoguļojas arī dinamikas rādītājos, kas ir aptuveni 12 sekundes līdz 60 jūdzēm jeb 96 kilometriem stundā, tomēr Maple 30x ir citas priekšrocības, kas to nostāda virs citiem elektroauto.
Fengsheng Automotive Technology, kas pieder Geely (78%) un Kandi Technologies (22%), mazajā krosoverā ir ieviesis QBX (Quick Battery Exchange) jeb bateriju ātrās nomaiņas sistēmu.
Pateicoties tai, vairs nav uzlādes punktā pusstundu jādzer kafija un jāēd maizītes, kamēr arī auto smeļas enerģiju, jo QBX nosaukumā iekodēta iespēja tukšās baterijas nomainīt pret pilnām procesā, kas aizņem aptuveni 80 sekundes.
Maple 30x paredzēts Ķīnas tirgum, kur tas cita starpā kalpos arī kā Geely īstermiņa nomas uzņēmuma Caocao modelis.