Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Kampaņā "Latvijas Labuma dienas" aicina pirkt vietējās preces un pakalpojumus (12)

Novākta jaunā gurķu raža SIA "Mārupes siltumnīcas" siltumnīcās, kas paredzētas gurķu audzēšanai ziemas sezonā.
Novākta jaunā gurķu raža SIA "Mārupes siltumnīcas" siltumnīcās, kas paredzētas gurķu audzēšanai ziemas sezonā. Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar partneriem no 1.maija līdz 4.maijam organizētā kampaņā "Latvijas Labuma dienas" lūdz Latvijas iedzīvotājus valsts svētkos un turpmāk atbalstīt vietējos ražotājus, iegādājoties pašmāju preces un pakalpojumus.

LTRK rīkotajā attālinātajā preses konferencē par atbalsta kampaņu uzņēmējiem "Latvijas Labuma dienas" Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) pateicās iedzīvotājiem par izrādīto solidaritāti, paliekot mājās koronavīrusa izplatības ierobežošanas nolūkā. 

Kariņš, norādot, ka Covid-19 sekas negatīvi ietekmējušas Latvijas tautsaimniecību, ciešot ražotājiem, kuriem ir apgrūtināti eksporta tirgi, aicināja Latvijas iedzīvotājus šajā ekonomiski grūtajā laikā palīdzēt vietējiem ražotājiem, izvēloties Latvijā ražotas, kvalitatīvas preces vai produktus.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (KPV LV) informēja, ka ārkārtējās situācijas ieviesto ierobežojumu dēļ Latvijas uzņēmēju eksporta rādītāji krīt, un ir nozīmīgi stiprināt vietējo tirgu ar vietējo patēriņu. Ministrs aicināja, aizvien ievērojot distancēšanās noteikumus, Latvijas neatkarības atjaunošanas gadadienā svētku galdam gādāt Latvijā ražotus produktus.

Kampaņas "Latvijas Labuma dienas" radošais autors, radošās aģentūras "Nord DDB Rīga" direktors Andris Rubīns vērsa uzmanību, ka kopš kampaņas "Latvijas Labums" izveides 2014.gadā, kad uzņēmēji cieta no Krievijas ieviestajām ekonomiskajām sankcijām, ideja nav mainījusies un arī šoreiz kampaņā iedzīvotāji ir aicināti izvēlēties Latvijā ražotās preces un pakalpojumus. 

Viņš aicināja Latvijas uzņēmējus atgādināt par savu preču un pakalpojumu vietējo izcelsmi, "Latvijas Labums" mājaslapā lejupielādējot preču zīmes, emblēmas un plakātus. "Aicinām uz "Latvijas Labuma dienām" no 1.-4.maijam iepirkties kopā Latvijai, lai straujāk valsti atgrieztu uz pozitīvām sliedēm. Esam katrs pats "Latvijas Labums" un atbalstīsim visus šādā veidā," viņš aicināja.

LMT prezidents Juri Binde pievienojās klātesošajiem aicinājumā atbalstīt Latvijas ekonomiku, izvēloties vietējās preces un pakalpojumus. Binde pastāstīja, ka LMT patlaban strādā pie īpašas lietotnes, kas atvieglos fiziskās distancēšanās prasību ievērošanu un ļaus darbu atsākt ne vienam vien uzņēmējam.

"Madara Cosmetics" vadītāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere apliecināja, ka viņas vadītais uzņēmums jau līdz šim spēcīgi jutis Latvijas patērētāju atbalstu un lojalitāti vietējai produkcijai, kas "Madara Cosmetics" ļāvis saglabāt pieaugumu līdzšinējā tempā - +25% šā gada pirmajā ceturksnī. Tas ļāvis uzņēmumam šajā laikā ražot produktus patērētāju drošībai - dezinfekcijas līdzekļus, ko bez maksas piegādāt valsts iestādēm, piemēram, slimnīcām un policijai.

"Ikdienā, izdarot savu izvēli par labu pašmāju ražojumiem, ikviens nopirktais produkts nodrošina darbu cilvēkiem. Ja šie produkti 100% ražoti Latvijā, tie ir pašu cilvēki -  piegādātāji, darbinieki, kam maksājam," sacīja Tisenkopfa-Iltnere, atgādinot, ka spēcīgs mājas tirgus ir tāds kā dubultatbalsts ražotājam, atspēriena platforma ražotājam vai pakalpojumu sniedzējam iziešanai eksportā.

"Madara Cosmetics" vadītāja pauda pārliecību, ka krīze ir arī ļoti liela iespēja, jo pasaule tās ietekmē strauji mainās, cilvēku uzvedība un paradumi kļūst citi. "Aicinātu uzņēmējus mēģināt saglabāt darbību, bet domāt nevis tādā iekūņošanās, ieziemošanas virzienā, bet izprast un paredzēt pasaulē noteikušos procesus. (..) Aicinātu Latvijas uzņēmējus būt vieniem no pirmajiem, kas piedāvā jaunus, inovatīvus, jaunajai pasaulei derīgus un globālus risinājumus," viņa sacīja.

Tisenkopfa-Iltnere pastāstīja, ka vēsturiski eksports veido lielāko daļu - pat virs 70% - no "Madara Cosmetics" apgrozijuma un patlaban sadalījums ir palicis diezgan līdzvērīgs kā pirms krīzes. Gan eksportā, gan vietējā tirgū ir jūtams pārdošanas pieaugums, taču nedaudz mainījušies tirdzniecības kanāli, cilvēki šajos apstākļos nedaudz vairāk iepērkas internetā. Pēc viņas sacītā, eksporta tirgi nav pilnībā apstājušies. Taču novērojams, ka Rietumeiropā un Skandināvijā ir izteikta vietējo, nelielo tirgotāju atbalstīšana. Eiropā ļoti labi šajos apstākļos turas nelielās, specializētās tirdzniecības vietas.

"Balticovo" komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps atgādināja, ka būt lokālpatriotam ir vienkārši - jābūt vērīgam iepirkšanās procesā, jāseko līdzi "Latvijas Labums" un citām vietējo izcelsmi apliecinošām zīmēm, preču kodam, piemēram, "LV" uz olas, kas ļauj pārliecināties par tās pašmāju izcelsmi. Viņš arī atgādināja, ka, iegādājoties savas valsts produktus, iedzīvotāji "met iekšā naudiņu savas valsts krājkasē", vairojot savu labklājību un veicinot tautsaimniecības attīstību.

Bankas "Citadele" valdes loceklis Vladislavs Mironovs piekrita, ka ar savu izvēli būtiski atbalstīt vietējos uzņēmējus. Tādā veidā katrs cents paliek Latvijā, palīdzot saglabāt darba vietas un ātrāk atkopties ekonomikai. "Šajos valsts svētkos ir svarīgi atcerēties, ka ikviena uz Latvijas preču patēriņu vērsta darbība, ir cilvēku atbalsts vietējai ekonomikai," viņš atgādināja.

Arī LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš aicināja Latvijas iedzīvotājus no 1.-4.maijam un arī turpmāk pirkt vietējos produktus un pakalpojumus, sekojot to vietējai izcelsmei - "Latvijas Labums" zīmēm, produktu marķējumiem utt.. "Ir ļoti svarīgi izdarīt pareizās izvēles, lai cilvēkiem Latvijā būtu darbs un ienākumi," viņš aicināja.

LETA jau ziņoja, ka LTRK sadarbībā ar partneriem no 1.maija līdz 4.maijam organizēs atbalsta kampaņu uzņēmējiem "Latvijas Labuma dienas", kurā iedzīvotājus plāno mudināt īpaši atbalstīt Latvijas uzņēmumus, iegādājoties vietējos produktus un pakalpojumus, lai mazinātu pandēmijas izraisītās sekas un kopīgiem spēkiem tās pārvarētu.

Svarīgākais
Uz augšu