Ar negaidītu iznākumu noslēgusies Jeep Wrangler drošības testu sesija Amerikas Lielceļu drošības apdrošināšanas institūts (Insurance Institute for Highway Safety jeb IIHS). Proti, vienā no testiem auto pēc frontālas sadursmes apgāzies uz sāniem un aizslīdējis telpas stūrī.
Jeep Wrangler drošības testus noslēdz ar apgāšanos (1)
Apdrošināšanas kompāniju dibinātā bezpeļņas organizācija būtībā ir Eiropas NCAP ekvivalents Atlantijas okeāna otrā pusē, turklāt tā veic kā pētījumus satiksmes drošības jomā, tā arī drošības testus. Tādēļ tās rūpīgajam un smalkajam vērtējumam tiek pakļauta liela daļa jauno auto, lai noskaidrotu, cik droši var justies vadītājs un pasažieri dažāda veida sadursmēs.
Viens no pārbaudījumiem, ko ieviesa tieši IIHS, ir frontāla sadursme, kurā ar šķērsli pārklājas tikai ceturtā daļa mašīnas priekšpuses. Šādu negadījumu nav īpaši daudz, taču tie notiek, un iznākums visbiežāk ir traģisks, ja trieciena spēks automobiļa deformācijas zonas netiek pienācīgi uzņemts un izkliedēts, un mašīnas stūris burtiski "iebrauc" salonā.
Jaunākos IIHS drošības testu sērijā organizācija vērtēja aktuālo Jeep Wrangler piecu durvju modeli Unlimited versijā. Visbēdīgāk šim automobilim klājās tieši minētajā frontālas sadursmes testā ar ceturtdaļas pārklājumu - automobiļa konstrukcija veiksmīgi apslāpēja triecienu, taču Wrangler apgāzās.
Fiat Chrysler, kas ražo Jeep automobiļus, uzskatīja, ka apgāšanās cēlonis varētu būt nepareizs testējamā auto ievilkšanas mehānisma stiprinājums IIHS testu centrā. Organizācijai tika sarūpēts vēl viens Wrangler Unlimited, tests tika atkārtots, Fiat Chrysler speciālisti to akceptēja, tomēr apvidnieks pēc sadursmes tāpat gulēja uz sāniem.
Jāteic gan, ka citās jomās ar Wrangler drošību nav tik slikti. Pat ne tuvu. Auto labas atzīmes saņēmis par priekšējās daļas, sānu un jumta stabilitāti, bet tā frontālas sadursmes novēršanas sistēma pat atzīta par lielisku. Tikai frontālās sadursmes testa ar ceturtdaļas nobīdi rezultāts sabojāja Wrangler kopējo vērtējumu, kas tādējādi pazemināts līdz "marginal" jeb zemākajai pozīcijai. Vērtējumam par labu nenāca arī standarta halogēna lukturu un LED gaismekļu novērtējums ar "vāji".
2018.gada Jeep Wrangler IIHS angārā nonāca nejauši, papildus pārbaužu programmas ietvaros. Līdz tai IIHS balstījās uz ražotāja testu datiem un video. Euro NCAP speciālisti jaunāko Wrangler modeli testēja jau 2018.gada decembrī, un tad tas ieguva gaužām sliktu vērtējumu - vienu zvaigznīti.