Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", atsākot lidojumus, būtu gatava atstāt tukšas vidējās sēdvietas, šodien biznesa vadības vebinārā stāstīja lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
"airBaltic" gatava reisos atstāt tukšas vidējās sēdvietas; iespējams, ilgtermiņā mazināsies cenas (11)
Viņš pauda, ka lidsabiedrība šo variantu ir analizējusi un varētu to nodrošināt, bet to darītu tikai tad, ja tā būtu obligāta prasība, nevis pēc savas iniciatīvas.
Gauss skaidroja, ka, viņaprāt, atstāt tukšu vidējo sēdvietu nav jēgas, jo pasažieru sēdvietas uz priekšu un aizmuguri jebkurā gadījumā ir pietiekami tuvu viena otrai.
Turklāt pasažieriem būs obligāti jālido ar sejas maskām. Viņš arī kā argumentu pret vidējās sēdvietas atstāšanu tukšu piebilda, ka "Airbus" lidmašīnās ir moderni filtri, kas attīra gaisu reizi trīs minūtēs, bet pasažieriem Rīgas lidostā pirms izlidošanas tiks mērīta temperatūra.
Atstājot brīvu vidējo sēdvietu, vienā "Airbus A220-300" lidmašīnā, kas ir paredzēta 141 pasažierim, "airBaltic" varētu pārvadāt 89 pasažierus.
Turklāt tāpat kā citām lidsabiedrībām, biļešu cenas šo prasību dēļ varētu būt nedaudz dārgākas.
Gauss arī norādīja, ka, pārdodot biļetes uz reisiem, sākotnēji tiks pārdotas 89 sēdvietas, atstājot vidējo sēdvietu brīvu. Un tikai tad, ja pieprasījums uz lidojumu būs lielāks, sāks pārdot arī vidējās sēdvietas.
"airBaltic": Biļešu cenas ilgtermiņā varētu nedaudz samazināties
Lidojumu biļešu cenas ilgtermiņā varētu nedaudz samazināties, šodien biznesa vadības vebinārā teica Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
"Mēs prognozējam, ka biļešu cenas būs nedaudz mazākas nekā pirms krīzes, jo lidsabiedrībām būs mazāki izdevumi uz degvielu un citām lietām," teica Gauss.
Viņš arī skaidroja, ka, atsākoties lidojumiem, biļešu cenas varētu būt nedaudz lielākas, jo būs mazāk lidojumu. Savukārt ilgtermiņā cenas varētu būt nedaudz mazākas nekā pirms Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes.
Jau ziņots, ka "airBaltic" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 256,473 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Pēc provizoriskiem datiem, uzņēmuma apgrozījums pērn bija 508,955 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 23%, bet uzņēmums cieta zaudējumus 7,7 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.