Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Igaunija varētu vēl neatļaut "airBaltic" lidot no Tallinas uz Amsterdamu un Kopenhāgenu

Foto: Промо

Komentējot Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" paziņojumu, ka tā plāno no pirmdienas atsākt tiešos reisus no Tallinas uz Amsterdamu, Oslo un Kopenhāgenu, Igaunijas ekonomikas ministrs Tāvi Āss sacījis, ka aviokompānija nedaudz aizsteigusies priekšā notikumiem un reisiem uz Amsterdamu un Kopenhāgenu atļauja vēl varētu netikt dota.

Āss brīfingā piektdien sacīja, ka jāpatur prātā ierobežojumi, kādi ir galamērķī.

Ministrs norādīja, ka Igaunijai jāseko statistiskai par slimības gadījumiem pēdējās 14 dienās. pēc Āsa teiktā, statistika liecina, ka, piemēram, Oslo ir pilnīgi reālistisks galamērķis.

"Kas attiecas uz Kopenhāgenu un Amsterdamu, inficēšanās līmenis tur joprojām ir nedaudz augsts, un tāpēc nav iespējams apstiprināt, ka lidojumi uz šīm pilsētām sāksies pirmdien," teica Āss.

Ministrs sacīja, ka Igaunija pastāvīgi seko situācijai, un nevar izslēgt, ka lidojumus arī uz šiem galamērķiem varēs sākt tuvākajā nākotnē.

"Lēmumu par to, uz kurieni un kad sāksies reisi, galu galā pieņemsim mēs," teica Āss.

"airBaltic" pārstāve Alise Briede aģentūrai LETA pastāstīja, ka lidsabiedrība izziņoja plānus atsākt lidojumus no Tallinas uz Amsterdamu, Oslo un Kopenhāgenu tikai pēc tam, kad saņēma visas nepieciešamās atļaujas. Rakstiska atļauja tika saņemta no Igaunijas Civilās aviācijas aģentūras un Tallinas lidostas.

Pēc tam Igaunijas valdība izdeva lēmumu, kas noteica, ka tās Ekonomikas ministrija izvērtē katru plānoto galamērķi, uz kuru lidsabiedrības ir pieteikušās izpildīt lidojumus. "Mēs izpildīsim lidojumus tikai tad, ja tie būs atļauti," pauda Briede. 

Viņa skaidroja, ka "airBaltic" ir inovatīvs uzņēmums, kas spēj pielāgoties strauji mainīgajai situācijai, ar kuru aviācijas nozare šobrīd saskaras, un piedāvās saviem pasažieriem drošus pārvadājumus.

Kā vēstīts, "airBaltic" ceturtdien paziņoja, ka pēc visu nepieciešamo atļauju saņemšanas pirmdien, 18.maijā, atsāks tiešos lidojumus no Tallinas uz Amsterdamu, Kopenhāgenu un Oslo, bet no 25.maija - uz Viļņu.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss pauda, ka pirms krīzes "airBaltic" bija vadošais pārvadātājs Tallinā. "Tagad mēs atgriežamies ar noteiktu mērķi saglabāt mūsu pozīcijas Igaunijā un Baltijā. Ņemot vērā mūsu fokusu uz vienotu "Airbus A220-300" floti, mēs esam labā pozīcijā, lai atsāktu darbību Tallinā," viņš uzsvēra.

"airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Aviokompānija prognozē, ka šogad tās apgrozījums būs mazāks nekā 200 miljoni eiro.

Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

Svarīgākais
Uz augšu