Tikai nepilni 14% Latvijas uzņēmumu savas preces un pakalpojumus pārdod internetā, ceturtdien bankas "Luminor" vebinārā par e-komerciju sacīja Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) vadītāja Signe Bāliņa.
Asociācija: Tikai nepilni 14% uzņēmumu izmanto e-komerciju
"Tas ir ļoti maz, ņemot vērā, ka Latvijā ir visi priekšnoteikumi e-komercijas attīstībai - labs ātra interneta pārklājums, ap 80% iedzīvotāju izmanto internetbanku," sacīja Bāliņa.
LIKTA vadītāja uzsvēra, ka jāveicina uzņēmumu digitalizācija un pēdējos mēnešos daudzi uzņēmumi ir domājuši, kā transformēt savu biznesu uz digitālo vidi.
Bāliņa norādīja, ka pirms kāda lika LIKTA veiktā nozaru asociāciju aptauja parādījusi, ka uzņēmumi uzskata - digitālā transformācija ir svarīga, taču vienlaikus nav gatavi tai, baidās.
"Kā galvenie šķēršļi tika minētas finanses, taču tas ir mīts, ka digitalizācija ir dārga un sarežģīta. Kā otrs šķērslis tika minēts zināšanu trūkums par interneta iespējām, kā arī neziņa par to, ko uzņēmums varētu gribēt sasniegt digitālajā vidē. Ja nezina, ko grib, tad nevar to izmantot," piebilda Bāliņa.