Pagājušajā nedēļā noslēdzās konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada piedāvājumu vērtēšana. Iepirkumu komisija pieņēma lēmumu par uzvarētājiem 12 maršrutu tīkla daļās (lotēs) no kopumā 16. Līgums ar pārvadātājiem, kas uzvarējuši konkursā, tiks noslēgts pēc informatīvā starpziņojuma par šī konkursa rezultātiem izskatīšanas valdībā. Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš intervijā portālam TVNET pastāstīja, kādi kritēriji tika izvirzīti šajā konkursā un ko iepirkums nozīmēs pasažieriem.
- Kādi kritēriji bija šajā autobusu iepirkumā?
- Jāsaka tā, ka konkurss tika vērtēts pēc principa “saimnieciski izdevīgākais piedāvājums”, un mūsu gadījumā 40% veidoja cena, bet 60% - tehniskais nodrošinājums un piedāvājums, kur tika rēķināts autobusu parka vecums, to pielāgotība personām ar funkcionāliem ierobežojumiem, attiecīgi – nodrošinātas lietas, lai cilvēkiem būtu ērtāks un kvalitatīvāks pakalpojums.
Šis bija pirmais konkurss, kurā cena veidoja mazāku daļu, attiecīgi – tehniskais aprīkojums un drošības aprīkojums bija nozīmīgāks. Iepriekšējos konkursos vairāk dominēja cena. Šobrīd mēs skatījāmies to, lai būtu kombinācija starp cenu un kvalitāti.
Tāpēc mēs noraidām informāciju, ka konkursos uzvarētājs tika meklēts tikai pēc zemākās cenas. Mums no 12 daļām, kur ir noteikti uzvarētāji, tikai divās daļās uzvarētāji tika noteikti, pateicoties labākam cenas piedāvājumam.
Viens bija Ventspils lotē, kur uzvarēja “Talsu autotransports”, un otrs bija Rēzekne, kur uzvarēja “Rēzeknes autobusu parks”. Citās lotēs uzvarēja pārvadātājs ar labāku tehnisko aprīkojumu – vai nu jaunāks autobusu parks, vai elektroautobusu izmantošana.
- Vai būs kādas izmaiņas arī pieturvietās un infrastruktūrā kopumā?