Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Grindeks" nākamajos gados uzsvaru liks uz darbību Eiropā un tālākos tirgos (1)

Raksta foto
Foto: Ieva Lūka/LETA

 Latvijas farmācijas koncerns "Grindeks" nākamajos gados daudz lielāku uzsvaru liks uz darbību Eiropā un vairākos tālākos tirgos, ar laiku mēģinot panākt, lai eksports katrā atsevišķā valstī nepārsniedz 10%, sacīja "Grindeks" valdes priekšsēdētājs Juris Hmeļņickis. 

"Viennozīmīgi, ka turpmāk lielāks mūsu darbības fokuss būs vērsts uz Eiropu, ASV, Kanādu, Japānu, Dienvidkoreju, Austrāliju un Jaunzēlandi. Tās ir valstis, uz kuru tirgiem mēs iesim ļoti aktīvi. Mēs turpināsim pārdošanu arī Krievijā, bet mūsu fokuss jaunu preparātu izstrādē būs vērsts uz Eiropu un manis pieminētajām valstīm," sacīja Hmeļņickis.  

Viņš norādīja, ka pašlaik "Grindeks" koncerns produkciju - gan gatavās zāles, gan aktīvās vielas - eksportē uz 87 valstīm. Savukārt ilgtermiņā mērķis ir gatavās zāles eksportēt uz vairāk nekā 100 valstīm. "Grindeks" realizācija Krievijā šobrīd veido apmēram 40%, kamēr Latvijā "Grindeks" apgrozījumā veido apmēram 5%. 

Hmeļņickis atzīmēja, ka Covid-19 krīzes iespaids uz eksportu pašlaik vēl ir grūti novērtējams, jo situācijas dažādās valstīs ir atšķirīgas. 

"Kas attiecas uz Krieviju, tad mēs burtiski pēdējās nedēļās sākam izjust to, ka cilvēki nevar iet uz darbu, tam, lai kaut kur dotos, vajag saņemt atļauju. Latvijā šajā ziņā situācija bija salīdzinoši brīva. Krievijā arī divas trīs nedēļas bija vērojams medikamentu pārdošanas bums. Tagad var vērot, ka gan aptiekas, gan izplatītāji Krievijā mēģina samazināt medikamentu krājumus, jo neviens nezina, cik ilgi būs spēkā pārvietošanās ierobežojumi," teica Hmeļņickis. 

Tāpat viņš  piebilda, ka ietekmi ir atstājis arī Krievijas rubļa vērtības kritums. "Mēs zinām, kā ar to sadzīvot. Mēs Krievijā strādājam ne pirmo gadu un redzam, kā ilgtermiņā to pārvaldīt," pauda "Grindeks" vadītājs.

Hmeļņickis arī atzina, ka krīzes laikā uzņēmumam ir izdevies nodibināt jaunus biznesa kontaktus. 

"Pandēmijas laikā biznesa lēmumi tiek pieņemti pāris dienu un dažkārt pat stundu laikā. Ja ir produkts, kuram redz potenciālu, tad vienkārši vienojas un dara. Šāda situācija farmācijas biznesā ir visai neparasta. Mēs ar vairākām kompānijām Eiropā jau pašlaik slēdzam līgumus, kuri paredz ilgtermiņa sadarbību. Mēs šo laiku esam izmantojuši sev par labu," sacīja "Grindeks" vadītājs.  

Tostarp jauna sadarbība sākta ar partneriem Beļģijā, Itālijā, Spānijā, pozīcijas vairāk esot nostiprinātas Francijā.

"Grindeks" vadītājs stāstīja, ka jau gada sākumā sākās darbs pie stratēģijas līdz 2025.gadam izstrādes un jūnijā to ir plānots apstiprināt.

"Manis nosauktajās valstīs mēs "Grindeks" koncernam redzam attīstības potenciālu. Covid-19 krīze vēl vairāk ir apstiprinājusi to, ka mums ir jāiet šajā virzienā, ka mūsu izvēlētais biznesa modelis ir pareizais ceļš. Latvijas farmācija ir ar bagātu vēsturi, un tas ir labs pamats, lai mēs sevi parādītu ne tikai bijušajā Padomju Savienības telpā, ne tikai Eiropā, bet visā pasaulē," teica Hmeļņickis. 

Viņš norādīja, ka no koncerna uzņēmumiem ļoti aktīvi darbību paplašina "Kalceks". "Vēl 2012.gadā "Kalceks" savu produkciju tirgoja tikai Latvijā un Azerbaidžānā. Taču jau pērn komercializētie produkti tika pārdoti 47 valstīs. No tām 27 ir Eiropas Savienības valstis. Tas ir fenomenāls rezultāts. Šogad "Kalceks" eksportēs noteikti uz vairāk nekā 60 valstīm. Tas nozīmē, ka Latvijā beidzot parādīsies trešā nopietnā farmācijas kompānija pēc "Grindeks" un "Olainfarm"," atzīmēja Hmeļņickis.

Tāpat viņš informēja, ka "Grindeks" iecerējis vairāk fokusēties uz recepšu medikamentiem un noteiktām terapeitiskajām grupām - medikamentiem centrālās nervu sistēmas slimību ārstēšanai, onkoloģijai, kardioloģijai. Izstrādes stadijā ir plānoti preparāti diabētam.

Jau vēstīts, ka "Grindeks" koncerna apgrozījums 2019.gadā bija 141,4 miljoni eiro, bet peļņa - 13,4 miljoni eiro. Pērn koncerna saražotā produkcija tika eksportēta uz 84 pasaules valstīm kopumā par 132 miljoniem eiro.

Svarīgākais
Uz augšu