Lietuvas Satiksmes ministrija ierosinājusi valdībai dibināt "virtuālu" nacionālo aviokompāniju, paziņojusi ministrija.
Lietuvas Satiksmes ministrija vēlas dibināt "virtuālu" nacionālo aviokompāniju
Lidsabiedrības izveidošana tiktu finansēta no valsts budžeta, paredz ministrijas iecere.
Šāda "virtuālā" nacionālā aviokompānija dotu iespēju Lietuvai, kurai nav savas nacionālās lidsabiedrības, nebūt atkarīgai no ārvalstu aviokompānijām , kuru stratēģijas pastāvīgi mainās, norādījusi ministrija.
Šis jautājums ir īpaši aktuāls laikā, kad jāatjauno aviosatiksme no Lietuvas, kas tika pārtraukta kronavīrusa pandēmijas dēļ, uzsvēris satiksmes ministrs Jaroslavs Narkevičs.
Pēc ministrijas ieceres, "virtuālā" lidsabiedrība no citas aviokompānijas varētu pirkt lidojuma stundas un citus pakalpojumus, tādus kā biļešu pārdošana, taču tā izmantotu savu preču zīmi. Šāda pieredze ir Igaunijas nacionālajai aviokompānijai "Nordica".
Ministrija norādījusi, ka šādam modelim ir priekšrocības - izdevumi aviokompānijas izveidei ir būtiski mazāki, jo tiek pirkti tikai lidmašīnu, to apkalpju un tehniskās apkopes pakalpojumi, un tāpēc arī ir iespējas daudz elastīgāk mainīt darbības apmēru un lidmašīnas.
Šāda "virtuālā" aviokompānija varētu tikt izveidota jau šā gada beigās, uzskata Lietuvas Satiksmes ministrija.
Lietuvas nacionālā aviokompānija "flyLAL - Lithuanian Airlines" , kas piederēja privātajam kapitālam, nevis valstij, finansiālo problēmu dēļ pārtrauca reisus 2009.gadā, un tika sākts tās bankrota process. Kopš tā laika Lietuvai nav savas nacionālās lidsabiedrības.
Pēc "flyLAL - Lithuanian Airlines" Lietuvā bijušas vēl divas regulāro reisu aviokompānijas. taču tām nebija nacionālās lidsabiedrības statusa un abas pārtrauca darbību finansiālo problēmu dēļ. "Star1 Airlines" veica reisus 2009.-2010.gadā, bet "Air Lituanica", kas tika nodibināta ar Viļņas pašvaldības finansiālu līdzdalību, - 2013.-2015.gadā.