Kāds krievu autobūves entuziasts, kam acīmredzot nepatīk nodarboties ar sīkumiem, reiz uzbūvēja unikālu iespaidīga izmēra apvidus automobili un tam ielika 16 litru dīzeļdzinēju.
Vēsmas no Krievijas: apvidnieks ar bruņutransportiera 16 litru motoru
Ja kādam šķiet, ka Hummer ir iespaidīgs auto, tad viņš nav redzējis krievu inženiera Genādija Hainova būvēto Uran. Ne Hainovs, ne Uran līdz šim nebija starptautiski plaši zināmi vārdi, tomēr inženieris par sevi lika runāt jau astoņdesmito gadu sākumā, kad no dažādiem automobiļiem samontēja aerodinamiska dizaina prototipu Laura, savukārt Uran atpazīstamību ieguva tikai nesen, pateicoties globālajam tīmeklim un Facebook.
Atmiņas par Lauru, kas atbilstoši nostāstiem jau 1982.gadā spēja sasniegt 170 kilometrus stundā, tātad bija daudz ātrāka par tā laika sērijveida žiguļiem, ir palikušas tikai vēstures grāmatās. Uran turpretī ir gluži taustāms liela izmēra braucamais, ko Hainovs uzbūvējis kāda vārdā neminēta valstsvīra vajadzībām.
Uran ir vairāk nekā divarpus metrus plats auto ar stikla šķiedras virsbūvi. Par varenā auto izmēriem liecina ne tikai aptuveni metru augstie riteņi, kas cilvēkam sniedzas līdz viduklim, bet arī attālums starp atsevišķajiem sēdekļiem priekšā un aizmugurē.
Zem Uran motora pārsega iebūvēts sešu cilindru dīzeļdzinējs ar 16 litru darba tilpumu no padomju bruņutransportiera BMP-2. Šāda izvēle ir tikpat neparasta kā pats auto, jo masīvais motors attīsta 300 ZS un ap 1000 Nm, ko tikpat labi var iegūt no krietni vien mazāka un modernāka dzinēja.
Uran būvēšana Hainova garāžā ilga aptuveni 6 gadus, noslēdzās 2004.gadā un pasūtītājam, kādam augsta ranga politiķim no Piemaskavas, izmaksāja ap 350 000 ASV dolāru pēc izlīdzinātā mūsdienu kursa. Kad īpašnieks 2015.gadā beidzot vēlējās sakārtot Uran dokumentus, tehniskie noteikumi jau bija kļuvuši tik stingri, ka reģistrācija vairs nebija iespējama. Tā šis auto aizvien kaut kur stāv bez lietojuma.