Dažādi negatīvie reklāmu piemēri skar ne tikai rasu, bet arī dzimuma jautājumu. Pērnā gada vasarā asas diskusijas izraisīja ielu sporta un kultūras kustības "Ghetto Games" pilsētvidē izvietotie plakāti, kuri, pēc biedrības “Marta” paustā, bija klajš dzimumu līdztiesības pamatprincipu pārkāpums.
Plakātos bija izmantoti tādi saukļi kā "Some bitches are always ready for opportunities" ("Dažas k*ces vienmēr ir gatavas iespējām") un "A real women never let her man go to ghetto games hungry or horny" ("Īstas sievietes neļaus savam vīrietim doties uz "Ghetto Games" izsalkušam vai gribošam").
Līdzīgi tika vērtēta arī automašīnu "Seat" reklāma, kurā bija attēlotas divas automašīnas un divas sievietes ar saukli “Baudu sniedz abas!”. Pieņemu, ka šādu reklāmu veidotāju mērķis nav apzināti kādu aizskart, tomēr tās skaidri apliecina, cik maz aizdomājamies par to, ka pastāv dažādas sabiedrības grupas, kuras viens vai otrs sauklis var aizskart.
Mūsu reklāmas speciālisti nereti iet vieglāko ceļu un reklāmas tekstu izveido no divdomīgiem vārdu salikumiem, kas manā skatījumā ir lēts, bezgaumīgs triks, it īpaši, ja tas vērsts uz atsevišķām cilvēku grupām.
Sabiedrības uztvere Latvijā nav saasināta
Gadījumā ar saldējuma “Pols” reklāmu bija arī daļa sabiedrības, kas norādīja – reklāmā nav nekā aizskaroša un tiem, kas saskata rasisma iezīmes, ir problēmas ar uztveri. Man gribētos teikt, ka sabiedrības uztvere Latvijā nav saasināta, īpaši salīdzinājumā ar Rietumvalstīm, tomēr arī līdz tolerancei vēl ir tālu. Analizējot dažādas reklāmas, protams, jāņem vērā, no kuras valsts nāk attiecīgā reklāma, jo ir gadījumi, kad Latvijā reklāma tiek tikai tulkota un par tās saturu atbild ražotājvalsts.