Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB) zemākas klases materiālu izmantošanu apstiprināja, taču lēmums par tālāko rīcību vēl nav pieņemts, jo vēl tika gaidīti visi vajadzīgie dokumenti no pašvaldības. “Jautājums viens - vai būs nepieciešams veikt kādus papildu būvdarbus jau šīm izbūvētajām konstrukcijām, vai arī tiks saskaņota attiecīga būvprojekta dokumentācija,” skaidroja BVKB Būvniecības kontroles departamenta direktors Māris Demme. Atstājot visu kā ir, nav izslēgts, ka nākamie remontdarbi būs vajadzīgi ātrāk. “Pirmšķietami šeit varētu runāt par tilta ilgmūžības jautājumu. Tātad visas šīs te tilta konstrukcijas atrodas tādā agresīvā vidē, un šeit ir runa par šī izstrādājuma noturību. Pret laikapstākļiem, sāli un tādām lietām, kas tilta uzturēšanā tiek izmantotas,” skaidroja BVKB pārstāvis.
Zemākas kvalitātes betons Deglava tilta ietvēs izmantots ar būvuzrauga ziņu
Būvuzraugs projektā ir pašvaldības acis, un tam būtu jāpieskata, vai viss notiek saskaņā ar projektu. Līguma summa, par kuru būvuzraugs bija nolīgts, bija vairāk nekā 62 tūkstoši eiro. Līdz līguma laušanai izmaksāti 47,5 tūkstoši, un Satiksmes departaments norāda, ka atlikušos 15 tūkstošus neizmaksās. Uzņēmums, ar kuru pašvaldībai bija līgums par būvuzraudzību, komentāru izvēlējās sniegt rakstiski.
Uzņēmuma “BaltLine Globe” valdes priekšsēdētāja Elīna Konstantinova norādīja: “Vēršam uzmanību, ka šobrīd norisinās būvniecības dokumentu pārbaude un lietoto materiālu atkārtota testēšana, līdz ar to pagaidām nevaram sniegt plašākus komentārus. Ja minēto pārbaužu/ testu rezultātā apstiprināsies, ka būvuzraudzības līguma izpildei piesaistītais būvuzraugs nav pildījis savus pienākumus atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 19.augusta noteikumiem Nr.500 „Vispārīgie būvnoteikumi” un būvuzraudzības līgumam, mēs vērsīsimies pret piesaistīto būvuzraugu.”