Tāpat mentors var iedrošināt nebaidīties uzdot jautājumus, iedvesmot stāties pretī izaicinājumiem un nepadoties pirmo grūtību priekšā. Privātās vidusskolas "Patnis" pedagogs Bruno Bahs skaidro, kādu atbalstu jauniešiem var sniegt mentors, atgādinot, ka mentors nepasaka priekšā pareizās atbildes, bet palīdz formulēt pareizos jautājumus.
Mentora atbalsts katrā skolā
Manuprāt, mentors nav karjeras konsultants, jo darbojas mazāk formāli un ir vērsts uz skolēna personības pilnveidi un attīstību. Pieļauju, ka mentorings ar laiku būs ikvienā skolā, kurā rūpējas par bērnu izaugsmi, jo mentorings nav tikai sarunāšanās ar bērnu – tas ir ceļš uz pašmotivāciju, sevis atrašanu un savu talantu apzināšanos. Tas ir īpaši būtiski pamatskolas beigās vai vidusskolā, kad skolēni jau kļūst par personībām. Turklāt tas sekmē pašvadītas mācīšanās, laika plānošanas un prioritāšu izvirzīšanas prasmes, kas noder ne tikai attālināto mācību gadījumā.
Protams, liela daļa bērnu šīs prasmes apgūst ģimenē, un tikpat daudzi gūst arī atbalstu un padomu, tomēr ne visiem ir tādas iespējas. Tādā gadījumā mentora palīdzība var būt izšķiroša. Es pats vidusskolā biju ļoti nesagatavots, un man lieti būtu noderējis kāds, kas palīdzētu uzdot īstos jautājumus. Jo ātrāk skolēns sapratīs, kas tieši viņam patīk, jo vieglāk būs virzīties tālāk. Būs iespējams pievērst lielāku uzmanību tiem priekšmetiem, kas palīdz atklāt skolēna stiprās puses. Mentorings būtībā ir faktu salikšana uz papīra un ceļa kartes uzzīmēšana. Tas nozīmē arī godīgi izstāstīt par izvēlētās profesijas ēnas pusēm.