Spēlēs pēc jauniem noteikumiem
Kuģu būves industrija ir skarta netiešā veidā. Pirms kuģu īpašnieki lemj par jauna transportlīdzekļa iegādi, vispirms tiek analizēts tirgus, lai izvairītos no lēmumiem, kas vēlāk būs jānožēlo. Uzņēmuma “Meyer” vadītājs Florans Feimans norāda, ka kuģu būve šajā gadījumā nav tā nozare, kas ir cietusi smagāk, taču arī noteikti jutīs kādas sekas.
Tā, piemēram, “Meyer” pagājušajā gadā piegādāja trīs kruīza kuģus saviem partneriem, un līdzīgs plāns bija paredzēts arī šim gadam. Pašlaik uzņēmuma teritorijā atrodas trīs teju pabeigti kruīza kuģi, taču to pārdošana pandēmijas dēļ ir apgrūtināta.
Kuģu būvētājiem kopš maija ir bijis visai maz darba. Tomēr – ir nācies veikt visai nopietnus izmaksu mazināšanas pasākumus. “Meyer” vien ir nepieciešams mazināt izdevumus par vairāk nekā vienu miljardu eiro.
“Meyer” ir nozīmīgs kruīzu kuģu piegādes tirgus spēlētājs Vācijā, kopumā nodrošinot 70% no piedāvājuma. Kompānija ir paziņojusi par darba vietu skaita mazināšanu, tāpat tiek runāts ar vietējām varasiestādēm par iespējamu finansiālo palīdzību. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka “tie ir jaunie spēles noteikumi, pēc kuriem jāspēlē, ja ir vēlme izdzīvot”.
Kruīzs – sociāls notikums
Tūroperatoriem un kuģu īpašniekiem ir nepieciešams rīkoties uzreiz. Sākot jau ar tūlītēju higiēnas standartu ievērošanu un palielināšanu uz kuģiem, lai pasažieriem minimizētu inficēšanās risku. Ceļojumi ar kruīzu kuģiem nav tikai kuģošana jūrā – tas ir sociāls pasākums, kurā cilvēki skatās uz citiem līdzās esošajiem. Nereti – ko dara viens, to dara arī pārējie.