Latvijas jaunāko laiku automobilizācijas vēsturē ļoti nozīmīgu vietu ieņem tāds necils automobilītis kā Hyundai Getz. Kāpēc? Tāpēc, ka ikviens, kas varēja sakasīt vispirms 100 latus, bet pēc tam vairs tikai 100 eiro mēnesī, varēja braukt ar jaunu un ne to mazāko automašīnu.
Mitsubishi Space Star - mazauto ar "lielu" nosaukumu un zemu cenu
Tos 100 eiro jau var sakārtot arī šodien, taču rodas jautājums, vai kāds vispār ražo tik lētas automašīnas? Izrādās, ka ražo gan - un, nē, runa nav par Dacia Logan.
Par 109 eiro mēnesī tagad var braukt ar pilnīgi jaunu Mitsubishi Space Star, kas ir ne īsti mazā, ne īsti kompaktā automašīna ar normālu aprīkojumu un piecu gadu garantiju.
Lepnākais šajā automašīnā, bez šaubām, ir nosaukums. Space Star burti aizmugurē mirdz spoži un cēli kā episkā Star Trek seriāla sākuma titri. Bet ar kosmiskiem lielumiem un gabarītiem šim auto nav nekā kopīga.
Biogrāfija gan šim modelim ir interesanta. 2013. gadā to kā labi pazīstamā Colt pēcteci introducēja Eiropas tirgū ar nosaukumu Mitsubishi Mirage. Ar šo nosaukumu japāņi piedzīvoja visādas nedienas, un jāatzīst, ka pelēks mazauto no Taizemes tikai ar pelēko krāsu līdzinās franču virsskaņas iznīcinātājam. Galu galā Mitsubishi izšķīrās atgriezties pie desmit gadus nelietota modeļa nosaukuma Space Star, kaut gan tehniski tas ir tas pats Mirage. Šobrīd aktuāls ir sestās paaudzes modeļa otrais feislifts, kas debitēja 2019. gada novembrī.
Mitsubishi Space Star atbilstoši nosaukumam šķiet nācis no citas planētas, jo tam nav tuvu mums pazīstamu radinieku. Motori ir tikai atmosfēriskie un maziņi - 1 vai 1,2 litri. Tiem ir trīs cilindri, kas tukšgaitā darbojas ar raksturīgu tuktuka skaņu, un 71 vai 80 zirgspēku jauda. Lielākajam motoram var piekabināt variatoru, taču šis gājiens izmaksā 1100 eiro.
Zem motorpārsega valda tāda vienkāršība, ka šķiet - Space Star varētu mierīgi remontēt mājās.
Akumulatoram pa vecai modei ir elektrolīta korķi, bet dzesēšanas sistēmas izplešanās traukam nav ierastā drošības vāciņa, jo šeit to nevajag.
Bezatslēgas durvju atvēršanas sistēma šādā auto ir netipisks aprīkojums, tomēr Space Star to piedāvā. Automobiļa salonā ir redzams, ka būtībā tā ir parasta mazās klases automašīna. Nav tā kā budžeta mašīna bet lēta, pieejama. Normāla stūre kā aktuālajiem Mitsubishi, ir arī plauktiņš virs cimdu kastītes un glāžu turētāji. Kondicionieris ir visiem Space Star, pat vislētākajam par 10 890 eiro, bet pašam dārgākajam par 14 390 eiro ir pat klimata kontrole.
Mitsubishi Space Star komplektācijā Invite par mazliet vairāk nekā 11 tūkstošiem ir lielais radio ar ekrānu un tas šokē ar zibenīgu Apple Carplay pieslēgšanos, kā arī ar faktu, ka tam vispār ir tāda funkcija. Elektriskie logi un spoguļi, apsildāmi krēsli, kruīzkontrole. Arī šis komforta aprīkojums japāņu mazauto ir. Stūre gan šim auto regulējas tikai pēc augstuma un sēdēšana arī ir drusku kā uz celma.
Kādam tiktos domāt, ka Space Star aizstāj no ražošanas izņemto Mitsubishi Colt. Tomēr tās ir dažādas automašīnas. Colt bija Eiropas produkts. Cilvēki, kas to izstrādāja un noveda līdz galam, bija kārtīgi iepazinušies ar Eiropas auto. Mašīna pat bija ražota Eiropā, Nīderlandē. Šis auto ir no citas planētas, taču man nešķiet, ka uz tās planētas cilvēki nezina, kā jātaisa automašīnas.
Vienkārši viņi taisa automašīnas sev, nevis Mārupei, kuras iedzīvotāji jau bērnudārzā ir pārliecināti, ka izauguši noteikti brauks ar X6.
Mūsu rijībā jau to grūti saprast, bet kaut kur citur pasaulē tāds Mitsubishi Space Star ir varbūt vienīgais auto, ko cilvēks jebkad spēs nopirkt. Viņi pat nesapņo par kādu tur BMW 530, tas viņiem ir līdzvērtīgs SpaceX raķetei. Tāpēc ir labi, ka tā automašīna uztaisīta tā, ka ģimene var tajā apsēsties, un Space Star aizmugurē ir vairāk vietas, nekā mēs gaidījām.
Vienlaikus gan gribētos, lai Space Star virsbūve būtu vairāk pasargāta no dabas elementiem. Piemēram, riteņu arkās ir tādas kabatas, ka tur noteikti krāsies gan sniegs, gan dubļi.
Lētais Mitsubishi ir diezgan labi sagatavots blīvai pilsētas satiksmei. Tam ir vairums aktuālo drošības sistēmu, ieskaitot frontālās sadursmes novēršanas iekārtu. Dārgākajā versijā būs arī LED gaismas, atpakaļskata kamera un drusku lielāki riteņi. Bagāžnieks gan šim ir mazs, toties ar mīkstu polsterējumu apdarināts labāk nekā Dacia.
Mitsubishi Space Star 1.2 Invite CVT
+ mudīgs atmosfēriskais dzinējs
+ mūsdienīgs aprīkojums
+ zema bāzes cena
- mazi riteņi un klīrenss
- stūres dziļums neregulējas
- CVT maksā 1100 eiro
Dzinējs: 1193 ccm, R3
Jauda: 80 ZS
Paātrinājums: 13,5 sekundes
Patēriņš: 5,3 l/100 km