Konferences pirmajā daļā modes industrija tika apskatīta no biznesa perspektīvas. Starptautiskā pētījumu kompānija Kantar TNS šajos mēnešos rūpīgi sekoja līdzi cilvēku iepirkšanās paradumu izmaiņām Latvijā un pasaulē. Pētījumos tika noskaidrots, ka lielu daļu Latvijas iedzīvotāju šī krīze viennozīmīgi ir izsitusi no līdzsvara, turklāt daudzi joprojām jūt tās ietekmi. Vairums aptaujāto atklāja, ka jūtas satraukti par ekonomisko situāciju valstī, taču lielākā daļa savus finanšu ieradumus tādēļ nav mainījuši. Latvijas iedzīvotāji atklājuši, ka viņiem pietrūka došanās uz lielveikaliem, kino, restorāniem u.c. publisko vietu apmeklēšana, un viņi labprātāk vēlas iepirkties klātienē, nevis interneta vidē. Kopumā Latvijas iedzīvotājiem pietrūka klātienes iepirkšanās pieredze, un tirdzniecības kompleksi cilvēku dzīvēs ieņem arvien svarīgāku lomu ne tikai kā vietas, kur iegādāties preces, bet arī kā izklaides, labsajūtas un atpūtas centri. To apstiprināja arī pilsētplānotāja Viestura Celmiņa runa par vides un dizaina procesiem pilsētvidē. Viņš stāstīja par to, kā lielveikali arvien vairāk sāk aizstāt iepirkšanos pilsētā – ar soliņiem, strūklakām un kafejnīcām tie imitē mierīgu pilsētas centru, kur netraucē garāmbraucoši auto un pilsētas trokšņi. “Braucot uz tirdzniecības centru cilvēki vēlas būt daļa no lielāka stāsta un iegūt veselu pieredžu kopumu,” tendences pasaulē un Latvijā komentēja eksperts.
Viena no konferences galvenajām runātājām bija Vogue Business korespondente Lora Gilbo – viņa apskatīja dažādos veidus, kā krīze ir ietekmējusi modes industriju, un to, kā nozares pārstāvjiem veiksmīgāk pielāgoties jaunajai situācijai pasaulē.