"Vajadzību ziņā viņi ir samiksēti. Dzīvo vienā istabā gan ar īpašām vajadzībām, gan bez īpašām vajadzībām. Viņi palīdz viens otram. Viņiem ir savs dienas ritms," stāsta LBF integrējošo nometņu audzinātāja Santa Ķeķe.
Nometnēs bērni ir sadalīti vairākās grupās. Katrai grupai ir sava audzinātāja. Nometnēs atpūtas kompleksā “Mežezers” katrai grupai ir sava mājiņa.
"Mēs vēl vakaros pavadījām jautri laiku. Zīmējām, dziedājām un dejojām. Mums kā audzinātājām ir jānolaižas līdz tam viņu līmenim, lai bērns mani pieņemtu – pavisam svešu audzinātāju. Pieņemtu tā – no sirds," stāsta Santa.
Nometnes laikā bērni paši iemācās pamanīt un sajust īsto brīdi, kad kādam ir nepieciešama palīdzība – pasniegt roku vai pieturēt invalīdu ratus.
"Ir bērni, kas nedomājot – viņi paši redz, viņi paši ierauga, kad tā palīdzība ir vajadzīga, un palīdz. Nav tā, ka pagriezīs galvu uz otru pusi. Viņi palīdz. Ir ļoti draudzīgi. Saliedēti. Pirmajās dienās, protams, visi ir bailīgi un kūtri, tad viņi ļoti ātri sadraudzējas un pieņem viens otru," tā Santa.
Kad nometne tuvojas noslēgumam, bērni raksta savas grupas audzinātājām vēstules.
"Pat skaists zīmējums man no Alises ir. Viņa, man liekas, zīmēja to visas 10 dienas. Nokļuva līdz manīm. Un meitene raksta, ka ļoti patikušas šīs 10 dienas ar mani. Ka esmu bijusi ļoti taisnīga. Un atvainojas, ka sagādājusi man ļoti daudz raižu, jo viņa bija tāda interesanta meitene," atceras Santa.
Puisis raksta, ka patika jautrība un aktivitātes, bet nepatika stingrība. Nometņu izskaņas parasti ir visemocionālākais brīdis gan bērniem, gan arī skolotājiem.
"Bērni negrib braukt mājās. Lai cik grūti dažreiz ir gājis dienas ritmā - agrās celšanās un rītarosmes. Ir varbūt paguruši kaut kādā veidā, bet bērni negrib braukt mājās. Ar asarām atvadās," stāsta nometnes vadītāja.
Skumjas atvadoties nedaudz remdē cerība nākamajā vasarā tikties atkal. Mūsu spēkos ir palīdzēt piepildīt bērnu lolotās ilgas.