Pirmais elektroauto Porsche klāstā ieguva ne vien noslēpumainu nosaukumu Taycan, bet arī intriģējošas tehnoloģijas, tai skaitā 800 voltu elektrosistēmu kā Lemānas sacīkšu prototipiem.
Ar elektrisku superauto pa vietējiem ceļiem jeb Porsche Taycan 4S tests Pierīgā (1)
Porsche Taycan saimes karalis ir modelis Turbo S. Tā maksimālā jauda īslaicīgi var sasniegt 761 ZS, un tas dod spēju paātrināties līdz simtam 2,8 sekundēs. Kosmiska jauda un kosmiska dinamika, ko katram savaldīt nav lemts. Tomēr arī bāzes versijā Taycan nav nekāds nīkulis - modelim 4S ir divi elektromotori, kas kopā attīsta 435 ZS, bet overboost režīmā virs 500 zirgspēkiem.
Auto nav tik ātrs kā Turbo S, kurā no turbokompresoriem gan nav ne smakas, tomēr arī 4 sekundes līdz simtam un 250 km/h ir pietiekami labi rādītāji. Un to vislabāk jūt braucot, kad automobilis spēj zibenīgi paātrināties pie faktiski jebkura ātruma.
Viena no Porsche pirmā elektromobiļa īpatnībām, ko parasts masveida elektroauto ražotājs nevar atļauties, ir 800 voltu borta elektrosistēma. Tā aizgūta no Lemānas 24 stundu sacensībās uzvarējušā Porsche 919 Hybrid un uz citu elektromobiļu fona izceļas ar vairākām būtiskām priekšrocībām. Viena no tām ir svars - tā kā spriegums ir augstāks, vadi var būt tievāki (viens no zelta likumiem fizikā) un uz to rēķina vien ietaupīti 40 kilogrami.
Tāpat automobilim ir ārkārtīgi spēcīga bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma, kas stopē Taycan bez bremžu uzliku deldēšanas. Un vēl - Taycan atbalsta baterijas uzlādi ar līdz pat 350 kW, kas ir septiņas reizes vairāk nekā pie mums pieejamās eMobi stacijās. Ja gribēsies palādēties pie kāda no superjaudīgajiem Ionity torņiem, nāksies vien krietni papūlēties, jo Eiropā tādu ir tikai 140. Ja izdosies atrast, tad Taycan baterija pilna būs 20 minūtēs. Pie jaudīgākajiem pašmāju uzlādes punktiem Taycan gan nāksies turēt 2 - 2,5 stundas.
Ko vēl ēd Porsche Taycan 4S, uzzināsi zemāk pievienotajā TV Auto ziņu sižetā.