Tāpat pētījuma aktualitāti raksturojot tas, ka līdz šim nav apkopota informācija par augstākās izglītības institūcijās īstenotajiem studiju kursiem un programmām e-vidē, e-studiju katalogiem, atvērtajiem mācību resursiem, e-platformu lietojumu un apjomu, proti, vai tās izmanto visas augstskolas līmenī vai tikai dažās fakultātēs vai noteiktās studiju programmās, vai tikai atsevišķi pasniedzēji.
Vienlaikus tiek pausts, ka līdz šim nav apzinātas potenciālās attīstības jomas digitālajās inovācijās, kā arī nepastāv un netiek apzināti rādītāji nevienā no augstākās izglītības digitalizācijas jomām.
IZM norāda, ka esošais digitalizācijas līmeņa izvērtējums augstākās izglītības iestādēs gan augstskolu pārvaldības un iekšējās informācijas sistēmām, gan studiju procesā ir nozīmīgs, lai identificētu un izstrādātu metodiski pamatotus augstākās izglītības digitalizācijas attīstības virzienus nacionālajā līmenī, lai Latvijas augstskolas spētu sekmīgi iekļaut digitālos un tehnoloģiju piedāvātās iespējas studiju procesā, un iekļauties starptautiskajā sadarbībā, būtiski paaugstinot studējošo digitālās kompetences.
Kā norāda IZM, pētījumam būs arī otrs posms, kurā balstoties uz definēto jēdzienu "augstākās izglītības digitalizācija", diviem ārvalstu labās prakses piemēriem, apkopotajiem Latvijas augstākās izglītības iestāžu pārstāvju viedokļiem, augstākās izglītības iestāžu digitalizācijas izvērtējuma rezultātiem un piesaistītajiem diviem ārvalstu ekspertiem, tiks izstrādāts Latvijas augstākās izglītības digitalizācijas konceptuālais modelis.
Savukārt pētījuma trešais posms paredz, ka, pamatojoties uz veikto augstskolu digitalizācijas līmeņa izvērtējumu, izstrādāto augstākās izglītības digitalizācijas konceptuālo modeli un fokusgrupu vai ekspertu intervijām, būs jāizstrādā priekšlikumus turpmākās attīstības jomām, kurās ir attīstības potenciāls, veicot indikatīvus aprēķinus augstākās izglītības digitalizācijā ieguldījumiem 2021.-2027.gadam, identificējot atbilstošākās investīciju jomas un indikatīvo finansējuma apjomu vidējā termiņā un ilgtermiņā.