Nākotnē iecerētā tilta pār Daugavu būvniecībai Jēkabpilī pašvaldība izmantos pirmpirkuma tiesības un par 6000 eiro iegādāsies zemesgabalu, lēmusi pilsētas dome.
Jēkabpilī iecerēts veidot tiltu pār Daugavu (3)
Izmantot pirmpirkuma tiesības uz 3099 kvadrātmetru plašu zemesgabalu pašvaldību aicināja SIA "Niko-Loto", piedāvājot īpašumu iegādāties par 6000 eiro.
Atbilstoši pilsētas teritorijas plānojumam gar zemes vienības robežu ir plānots jauns tilts pār Daugavu. Pašlaik būvprojekta izstrāde jaunajam tiltam pār Daugavu nav pabeigta, un nav precīzi zināma tilta trajektorija, kas var skart zemes vienību, norāda domē. Lai veiksmīgi realizētu tilta projektu un perspektīvo būvniecības procesu, zemes vienība ir atsavināma, jo pašvaldībai nekustamais īpašums nepieciešams savu funkciju īstenošanai - tilta būvniecībai.
Tāpēc dome lēma izmantot pirmpirkuma tiesības uz nekustamo īpašumu un samaksāt pirkuma līgumā noteikto summu - 6000 eiro.
"Firmas.lv" dati liecina, ka Jolandam Dišleram piederošā uzņēmuma "Niko-Loto" apgrozījums 2018.gadā bijis 362 562 eiro, bet peļņa 50 360 eiro. Dati par pērno gadu vēl nav publiskoti. "Niko-Loto" pieder 100% uzņēmumā SIA "Ātrais kredīts".
Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka pērn aprīlī ikgadējā ceļu nozares konferencē AS "Ceļuprojekts" tiltu būvinženieris Verners Straupe klāstīja, ka drīzumā plānots pabeigt izstrādāt būvprojektu jaunajam tiltam pār Daugavu Jēkabpilī, tomēr pagaidām nav skaidrs, kad varētu sākties tilta būvniecība.
"Esošais tilts Jēkabpilī nav ar pietiekamu nestspēju, bet bez gabarīta ierobežojumiem Daugavu Latvijā var šķērsot tikai Rīgā un Daugavpilī. Ķegumā ir masas ierobežojums, bet Aizkrauklē - augstuma ierobežojums. Jēkabpils esošajam tiltam ierobežojumu pagaidām nav, bet tuvākajā laikā tie var būt nepieciešami, jo tilta balsti būvēti 1936.gadā, bet laidumi - 1963.gadā," stāstīja Straupe.
Viņš arī informēja, ka būvprojekts izstrādāts dzelzsbetona viena laiduma vanšu tiltam ar diviem piloniem katrā upes krastā un divām paralēlām vanšu plaknēm.
"Tilts bez balstiem upē ir projektēts tādēļ, lai neradītu liekus šķēršļus ledus iešanai pavasarī un neradītu papildus riskus jau tā sarežģītajai plūdu situācijai pie Jēkabpils," sacīja Straupe.
Viņš piebilda, ka Daugavas labajā krastā plānots tilta savienojums ar Rīgas-Daugavpils šoseju ar iespēju perspektīvā savienojumu veidot arī ar Rīgas-Rēzeknes šoseju. Savukārt Daugavas kreisajā krastā tilta trase būs savienota ar Brīvības-Neretas ielu apļveida krustojumu.
Kopējais projektētais garums ir 1,35 kilometri, no tiem pats tilts būs 260 metri. Tilta brauktuve plānota divās joslās ar kopējo platumu 8,5 metri un gājēju ietvēm abās malās.
Jauno tiltu būvēt Bebru ielas galā Jēkabpils dome nolēma 2008.gadā, kad tika pabeigts vērienīgs izpētes darbs, iekļaujot gan kritēriju novērtējumu, gan arī veicot ietekmes uz vidi novērtējumu visiem šķērsojuma variantiem. Tika saņemts arī Satiksmes ministrijas atbalsts jauna tilta būvniecības iecerei.
Tilts pār Daugavu Bebru ielas galā tika iekļauts pilsētas attīstības plānā, un kopš tā laika arī citu Jēkabpils ielu rekonstrukcija ir veikta, rēķinoties ar nākotnē paredzamo tiltu Bebru rajonā.