Starp konkurenci ierobežojošiem nosacījumus Račko minēja arī prasību pirmo numurzīmi piegādāt 45 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas, ko var izpildīt tikai uzņēmums, kas to ir darījis jau iepriekš, jo jaunam uzņēmumam šajā laikā periodā ir jāpaspēj iznomāt telpas un izvietot iekārtas.
Tāpat KP norādīja uz prasību informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmas izveidē, kas jāveic 30 dienu laikā. KP ieskatā tas ir pārāk īss termiņš, kā arī CSDD būtu ieteicams izveidot sistēmu, kurai piešķir pieeju konkursa uzvarētājam.
KP Konkurences veicināšanas nodaļas vecākā eksperte Andra Strikmane skaidroja, ka CSDD iepirkuma izvērtēšana sākta pēc privātpersonas iesnieguma saņemšanas 2018.gadā.
KP salīdzinājusi autotransporta reģistrācijas numurzīmju iepirkumu prasības Latvijā, Lietuvā un Igaunijā un secinājusi, ka tikai Latvijā konkursā pieteicās viens pretendents. Turklāt Igaunijā un Lietuvā līgums tiek slēgts uz trim gadiem, bet Latvijā uz pieciem.
Ņemot vērā, ka Latvijā iepirkumā tika noslēgts ekskluzīvs līgums ar vienu piegādātāju, KP ieskatā, ir būtiski, ka līguma termiņš ir samērīgs. Piemēram, līguma termiņš līdz trim gadiem ļautu noteikt objektīvāko cenu un veicinātu konkurenci iepirkumā.
Salīdzinot iepirkuma procedūras Baltijas valstīs, noslēgto līgumu summas un piegādājamo numurzīmju skaitu, secināts, ka Latvijā vienas numurzīmes izmaksas ir 7,06 eiro, savukārt Lietuvā tās ir 1,39 eiro, bet Igaunijā - 2,15 eiro.
Račko teica, ka KP iesaka CSDD jaunajā konkursā nākamajam periodam nodrošināt telpu nomu konkursa uzvarētājam, ilgāku termiņu pirmajai piegādei un nepārprotamas prasības IT sistēmai, kā arī samērīgu termiņu tās izstrādei.
"Savukārt Satiksmes ministrijai pēc jaunā iepirkuma būtu jāizvērtē vai nav pamats pārskatīt klientiem piemēroto maksu par numurzīmju izsniegšanu," teica Račko.
Transportlīdzekļu reģistrācija un numurzīmju izsniegšana autoīpašniekiem vai transportlīdzekļu turētājiem ir ekskluzīvi CSDD deleģēts uzdevums atbilstoši Ceļu satiksmes likumam un Ministru kabineta noteikumiem. Vienlaikus numurzīmju piegādi veic tirgus dalībnieki, kuri var konkurēt savstarpēji iepirkumos ar cenu un kvalitāti.