Piemēram, ievadot interneta meklētājā frāzi “Pašvaldības domes sanāksme pirmdien” vai “Kas pašlaik notiek Sīrijā”, var iegūt specifiskākus rezultātus, jo šādi meklējumi nav visai izplatīti. Bet, ja meklējums ir “labākā apvidus automašīna” vai “labākais līdzeklis cīņā pret plikpaurību”, var redzēt, ka toni nosaka reklāmas.
“Google”, kas cenšas atkāpties no Austrālijas valdības mēģinājuma maksāt naudu ziņu kompānijām, atzina, ka “ar reālām ziņām saistīti vaicājumi veido nedaudz vairāk par 1 procentu no visiem meklēšanas vaicājumiem Austrālijā”. Jāatzīst, ka tas nepavisam nav lielākais skaitlis.
Tikmēr “Facebook”, mainot algoritmus, kuros ir iestrādāts mehānisms, kas ziņu lentē parāda reālas ziņas, 2018. gada janvārī tika samazināts – no 5% līdz 4%. Respektīvi – vidēji lietotāja ziņu lentē reālas ziņas veido vien četrus procentus no visa tur redzamā satura.
No duopola viedokļa lielākā problēma maksāšanā par visām ziņām, kas plūst caur tehnoloģiju gigantu sistēmām, nav nauda. (Lai gan naudas viņiem ir daudz.) Lielākā problēma ir tā, ka, maksājot par ziņām jebkādā sistēmiskā veidā, faktiski šajās platformās tiktu organizēta citu cilvēku satura pieejamība.
Piemēram, vai “Google” ir parādā medijam “The New York Times” naudu par to, ka meklēšanas rezultātos parādās šā medija publicētās ziņas? Ko darīt ar cita veida saturu, piemēram, no mazāk zināmām un pat viltus ziņu lapām? Un ieraksti “Twitter”? Tas viss ir digitālais saturs, ko “Google” redz kā produktu. Iespējams – ir nepieciešams kaut kur novilkt stingru līniju un pilnībā mainīt veidu, kā indeksēt meklēšanas rezultātus.