"Balticovo" līdz šim izdevies atgūt 80-90% no Covid-19 rezultātā zaudētajiem pārdošanas apmēriem

Raksta foto
Foto: Zane Bitere / LETA

Olu un to produktu ražotājam "Balticovo" līdz šim izdevies atgūt 80-90% no Covid-19 pandēmijas rezultātā zaudētajiem pārdošanas apmēriem, pateicoties HoReCa segmenta spējai atdzīvoties, aģentūrai LETA pauda "Balticovo" komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps.

Viņš atgādināja, ka marta vidū, kad izziņoja ārkārtējo situāciju, uzņēmumam nācās piedzīvot ļoti strauju pārdošanas apmēru kritumu. Pieprasījums pēc šķidrajiem un vārītajiem olu produktiem kritās par 90% un, var teikt, tas apstājās, it īpaši eksporta tirgos, kur uzņēmums lielu daļu produkcijas piegādāja HoReCa segmentam. Daļa no sadarbības partneriem pārstāja darboties, jo tika slēgtas viesnīcas, bet lielie, industriālie ražotāji Eiropā paņēma pauzi darbībā.

Auškāps piebilda, ka tobrīd uzņēmumam pārdošanas apmēru kritumu HoReCa segmentā nedaudz atsvēra olu čaumalās realizācija, pēc kurām mazumtirdzniecībā nedaudz - par apmēram 5% - pieauga pieprasījums.

"Balticovo" komunikācijas un attīstības direktors atzina, ja pārdošanas apmēri arī turpmāk būtu saglabājušies marta otrās puses līmenī, uzņēmums būtu spiests daļu darbinieku atlaist, jo pārstrādes cehos nodarbināti visvairāk strādājošo. Taču darbiniekus tomēr nenācās atlaist, - no sākuma uzņēmums pārvirzīja daļu resursu uz citām struktūrvienībām, līdz maija sākumā atdzīvojās Čehijas tirgus un pēcāk pamazām citi ārvalstu produkcijas realizācijas tirgi.

"Šobrīd apmēram 80-90% apmērā mūsu pārdošana ir atgriezusies iepriekšējā līmenī," pauda Auškāps. Viņš piebilda, ka pandēmijas rezultātā zaudētos pārdošanas apmērus vēl nav izdevies atgūt pilnībā, jo daļa klientu vēl ir piesardzīgi. 

Pēc Auškāpa teiktā, kopumā olu patēriņš patlaban uzrāda līdzīgas tendences kā citus gadus, kad tradicionāli pieprasījums pēc olu produkcijas vasaras mēnešos -jūnijā un jūlijā - ir zemākais gada laikā. Vasarā cilvēki vairāk patērē cita tipa produktus, līdz rudenī atkal olu produkcijas patēriņš kāpj. Augusta otrajā pusē gaidāma olu sezonas atsākšanās, prognozēja Auškāps.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2018.gadā "Balticovo" strādāja ar 48,669 miljonu eiro apgrozījumu un 5,374 miljonu eiro peļņu. Uzņēmuma 2019.gada finanšu rezultāti vēl nav publiskoti.

"Balticovo" ražotne un filiāles atrodas Iecavā, Madonā un Daugavpilī. No kompānijas saražotās produkcijas 70% tiek eksportēti uz vairāk nekā 20 valstīm. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir SIA "BCO", kam pieder 95,42% akciju, savukārt patiesie labuma guvēji ir Tatjana Poplavska un Valdis Grimze.

Svarīgākais
Uz augšu