Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nekustamo īpašumu tirgus pēdējos gados ir piedzīvojis straujas izmaiņas - ir nomainījušās pircēju paaudzes, kā arī ir mainījušās to vērtības un prasības, kas ievieš jaunus izaicinājumus nekustamo īpašumu attīstītājiem.
Igaunijas vadošā nekustamo īpašumu uzņēmuma "Pro Kapital Grupp" dibinātājs un vadītājs Paolo Mikeloci sarunā ar TVNET atklāj, ka tieši pēdējos gados nekustamo īpašumu tirgū tieši mājokļu segments mainās visstraujāk. Nomainoties pircēju paaudzēm un izdzīvojot pandēmiju, attīstītājiem ir jātiek galā ar jaunām vēsmām nekustamo īpašumu tendencēs un jāmācās pielāgoties pircēju vēlmēm jau projekta īstenošanas laikā.
Pastāstiet par pašreizējām nekustamo īpašumu tendencēm Baltijas valstīs. Ko pieprasa jaunā paaudze?
Nomainoties pircēju paaudzēm, esmu novērojis, ka šeit jaunatne ļoti izteikti pieprasa zaļu apkārtni, parkus vai vismaz dabiskas vides imitāciju. Tāpat baltieši ir kļuvuši daudz apzinīgāki attiecībā uz ekoloģiju – te ir visai ievērojams pieprasījums pēc ilgtspējīgiem risinājumiem dzīvokļu namos. Ilgtspējīgie risinājumi iet roku rokā ar velosipēdu kultūru – lielākajās Baltijas valstu pilsētās strauji attīstās velokultūra, kas nozīmē, ka projektējot mājokļus, noteikti ir jāpiedomā par velonovietnēm, noliktavām un atbilstošiem celiņiem māju tuvumā. Baltijas valstīs ir ārkārtīgi liels pieprasījums pēc īpašumiem, kas atrodas tuvu pilsētas centram vai centrālajiem satiksmes tīkliem.