Ikdienā redzam, ka galvaspilsētā ir ne viens vien tirdzniecības centrs un durvis ver arvien jaunas iepirkšanās vietas. Kādēļ mazumtirdzniecības vietas ir svarīgas iedzīvotājiem un ko visvairāk pērk latvieši šajos veikalos, intervijā portālam TVNET pastāstīja komercīpašumu pakalpojumu uzņēmuma «CBRE Baltics» biznesa attīstības direktore Iveta Lāce.
- Kā pēdējos gados ir mainījušies iedzīvotāju paradumi attiecībā uz mazumtirdzniecības vietām?
- Neapšaubāmi iedzīvotāju paradumi mainās ik gadu līdz ar dažādu aktuālu dzīves stila tendenču izmaiņām, kuras pavada tehnoloģiju attīstība – visvairāk attiecībā uz iepirkšanos internetā, kā arī, piemēram, tādas tendences kā “zaļā domāšana”, uzsvars uz veselīgu dzīves veidu un paradumiem. Tas arī atspoguļojas mūsu iepirkumu grozos.
Taču, jāuzsver, pircēju uzvedību un paradumus ilgtermiņā ietekmēs arī Covid periods. Kā tieši - to var tikai prognozēt, jo viens ir veikalu, servisu, izklaides vietu darbības atjaunošana pilnā apmērā, otrs – kas patiesībā notiek pircēju prātos, proti, cik ilgi vīruss un bailes no tā atspoguļosies arī pircēju uzvedībā: tā iespējams, būs kādu periodu retāka, bet pārdomātāka, savu lomu daļai pircēju varētu ietekmēt bailes par finansiālo nākotni, “netērēšanās”, koncentrēšanās uz pirmās nepieciešamības segmentiem – pārtika, veselība, veselīgs un aktīvs dzīves veids – aktuāls būs sporta un atpūtas preču segments, arī mājas lietas - jo tur tiek vairāk pavadīts laiks, ņemot vērā vēl pastāvošos ierobežojumus attiecībā uz izklaidi un ceļošanu.