Viedtelefonu iegādei atvēlētā vidējā summa šogad pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusgadu pieaugusi par 15%, aģentūrai LETA pavēstīja mobilo sakaru operatora "Tele2" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas apkopotajiem datiem.
Vidējā summa viedtālruņa iegādei pirmajā pusgadā bijusi 360 eiro (1)
Vidējā summa, kuru 2020.gada pirmajā pusgadā "Tele2" klienti iztērēja par telefona iegādi, bija 361 eiro.
"Tele2" apkopotie dati arī liecina, ka pirktākie viedtelefonu zīmoli 2020.gada pirmajā pusgadā bija "Samsung", "Huawei", "Apple", "Nokia" un "Xiaomi", tostarp, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, visstraujākā izaugsme bijusi pieprasījumam pēc "Xiaomi" zīmola viedtelefoniem.
Savukārt populārākie modeļi, ko izvēlējušies kompānijas klienti, ir "Samsung Galaxy A51", "Huawei P30 Lite", "Huawei P Smart", "Samsung Galaxy A20e" un "Apple iPhone 11". Visbiežāk "Tele2" klienti telefonus izvēlas melnā, zilā un baltā krāsā.
"Kopumā ir novērojams, ka turpina palielināties viedtelefonu lietošanas laiks. Ja gadu iepriekš klienti viedtelefonu lietoja aptuveni pusotru gadu un pēc tam iegādājās jaunu, tad šobrīd tie ir jau divi gadi. Vispieprasītākie ir vidējās klases telefoni," pauda "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts, piebilstot, ka kompānijas klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju.
Tajā pašā laikā kompānijā arī norādīja, ka viedtelefonu tirgu pirmajā pusgadā negatīvi ietekmēja Covid-19 pandēmija un klientu centru slēgšana uz gandrīz diviem mēnešiem. Lai arī digitālajos kanālos klientu skaits ļoti strauji pieauga, tas nespēja kompensēt klientu centru slēgšanu. Šobrīd situācija stabilizējas un pieprasījums pēc telefoniem atkal palielinās.
Jau vēstīts, ka "Tele2" pagājušajā gadā strādāja ar 136,669 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 2% un bija 31,519 miljoni eiro.
Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige Aktiebolag".