"Kamēr LDz nav veicis minēto izvērtējumu, darbības paplašināšana pirmšķietami nav atbalstāma. Savukārt secināt, vai darbības paplašināšana pārkāps konkurences neitralitātes principu, kas no šā gada 1.janvāra ir nostiprināts Konkurences likumā un uzliek par pienākumu publiskai personai neradīt sev un savām kapitālsabiedrībām kādas priekšrocības, kas nav pieejamas privātajiem komersantiem, ir apgrūtinoši, kamēr LDz nav veicis minēto izvērtējumu," laikrakstam pauda KP pārstāvji.
Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), lūgts komentēt valsts kapitālsabiedrības LDz ieceri sākt biznesa aktivitātes jomās, kurās jau šobrīd ir pietiekami plašs privātā sektora piedāvājums, laikrakstam norādījis, ka
tie ir papildinošie pakalpojumi, lai ieinteresētu kravu īpašniekus izmantot dzelzceļa infrastruktūru.
"Modelis ir balstīts uz citu valstu piemēru. Vācijas "Deutsche Bahn" tā strādā. Mūsdienās multimodalitāte ir atslēgas vārds. Visi darbības veidi, kas vērsti uz kopējo ieņēmumu palielināšanu un attiecīgi uz valsts dotācijas samazināšanu, ir apsveicami. Tas dara LDz arī klientam draudzīgāku," teicis ministrs.
Jau ziņots, ka LDz jaunais biznesa modelis paredz sniegt plašāku pakalpojumu spektru, piedāvājot arī jūras ekspedīcijas, autokravu ekspedīcijas, kā arī terminālu un noliktavu pakalpojumus.
LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs žurnālistiem pavēstīja, ka arī līdz šim LDz strādāja ar dzelzceļa ekspedīciju, dzelzceļa transportu un infrastruktūras uzturēšanu, kā arī vagonu un ritošā sastāva remontu, bet turpmāk plānots sniegt plašāku pakalpojumu spektru - piedāvāt arī jūras ekspedīciju, autokravu ekspedīciju, terminālu un noliktavu pakalpojumus.
LDz plāno orientēties uz multimodāliem loģistikas pakalpojumiem, kas iekļauj visus pārvadājumu un loģistikas pakalpojumu spektru.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".