No katras krīzes ir iespējams arī “paņemt” ko pozitīvu. Vainausks norāda, ka šajā laikā dramatiski mainījās e-veikalu pārdošanas īpatsvars kopējā apgrozījumā.
“Pirms krīzes mūsu interneta veikala pārdošanas apjomi bija ~40%, karantīnas laikā ~90%, tagad, pēc karantīnas, tie ir ~60%. E-komercija vienmēr ir bijis viens no galvenajiem biznesa virzieniem, taču kopš karantīnas mēs mainījām taktiku, un uzmanība e-komercijai tiek pievērsta vairāk nekā jebkad,” saka Vainausks.
Saistībā ar ieteikumiem citiem uzņēmējiem šajā laikā Vainausks saka, ka nav vienas panākumu receptes vai formulas.
“Ir tikai smags un konsekvents darbs. Lielākā daļa uzņēmumu pārvietojas tiešsaistē. Atrast jaunus veidus, kā pārorientēties, nav viegli, taču, kā redzam, cita ceļa nav, tāpēc ir jārīkojas,” noslēdz Vainausks.
Projekta ietvaros tiek runāts par jauno situāciju, kas radusies Covid-19 dēļ, kā mainījies uzņēmumu darbs, kādi ir zaudējumi un vai šī krīze ir devusi iespēju arī iemācīties ko jaunu, kas varētu palīdzēt turpmākajā uzņēmuma darbībā. Šajā projektā uzņēmēji dalīsies pieredzē un ieteiks, kā rīkoties, lai vieglāk pārvarētu krīzi, tādējādi rādot savu uzņēmējdarbības mākslu, kā tikt galā ar sarežģīto situāciju.
"Uzņēmējdarbības māksla" - tas ir projekts, kurš parādīs, vai valsts atbalsta mehānismi ir palīdzējuši saglabāt darbiniekus un kādas ir nākotnes perspektīvas. Projektā iesaistās mazie un vidējie uzņēmumi, kas šajā krīzē tiek uzskatīti par galveno "riska grupu".
Projekts top sadarbībā ar SEB banku.