AS "Pasažieru vilciens" iepirkuma komisija, izvērtējot dīzeļvilcienu piegādes iepirkumam iesniegtos kandidātu pieteikumus, uz sarunu procedūras otro kārtu uzaicinājusi trīs no pieciem pretendentiem, informēja uzņēmuma pārstāve Agnese Līcīte.
"Pasažieru vilciens" dalībai dīzeļvilcienu iepirkuma nākamajā kārtā uzaicinājis trīs pretendentus (1)
Kopumā interesi piedalīties astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumā izteica pieci kandidāti - "Metrowagonmash", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz", "Kryukovsky Railway Car Building Works" un "Stadler Polska".
Savukārt par atbilstošiem kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem ir atzīti trīs ražotāji - CAF, "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz" un "Stadler Polska".
Šie trīs kandidāti, kuru pieteikumi atzīti par atbilstošiem, saņems uzaicinājumu, kas ietvers arī tehnisko specifikāciju, lai varētu izstrādāt un iesniegt piedāvājumus sarunu procedūras otrajā kārtā. No saņemtajiem piedāvājumiem atbilstoši nolikumā noteiktajām prasībām tiks izvēlēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums.
Vilcienu iepirkuma realizēšanai "Pasažieru vilciens" ir izvēlējies sarunu procedūras metodi, kas dod iespēju pasūtītājam izvirzīt iespējami labākos iepirkuma nosacījumus un iegādāties preci par ekonomiski izdevīgāko cenu. "Pasažieru vilciens" plāno iepirkuma līgumu noslēgt līdz 2020.gada 31.decembrim.
Jauni dīzeļvilcieni "Pasažieru vilcienam" nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos "DR1A" modeļa vilcienus ar ASV sankciju sarakstā iekļautā Krievijas uzņēmuma "Zvezda" dzinējiem.
Jau ziņots, iepirkumu par astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādi "Pasažieru vilciens" izsludināja 2020.gada 2.maijā. Sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš bija 5.jūnijs, taču pēc potenciālo piegādātāju lūgumiem saistībā ar ārkārtējo situāciju vairākās pasaules valstīs un tās ietekmi uz dažādu institūciju darbu un dokumentu sagatavošanu, termiņš tika pagarināts līdz 19.jūnijam.
Tāpat vēstīts, ka "Metrowagonmash" Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdēja sarunu procedūrā noteiktās sertificēšanas prasības dīzeļvilcieniem. Pārbaudot un izvērtējot lietas materiālus, IUB iesniegumu izskatīšanas komisija atzina, ka "Metrowagonmash" iesniegums nav pamatots.Tādējādi IUB atļāva "Pasažieru vilcienam" turpināt iepirkuma procedūru, slēgt līgumu sarunu procedūrā un atstāt spēkā kandidātu atlases nolikumu.
"Pasažieru vilciens" ir dibināts 2001.gadā. "Pasažieru vilciens" ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. "Pasažieru vilciens" pieder valstij.