Kā raksta “Forbes”, lai lietotne varētu turpināt darbību, viens no piedāvātajiem risinājumiem ir to pārdot amerikāņu kompānijai “Microsoft”. Privātuma problēmas ir tās, kuru dēļ tiek lemts par “TikTok” pārdošanu.
Nosauktā cena ir 50 miljardi dolāru. Vēl pirms desmit gadiem bija grūti iedomāties situāciju, kad “Microsoft” iegādātos Ķīnā bāzēta uzņēmuma programmu.
Vai “TikTok” ir vienreizējs Ķīnas kompānijas veiksmes stāsts? Nē. Ķīnas tehnoloģiju veiksmes stāsts ir saistāms ar vēl vairākām citām lietotnēm. Tā, piemēram, “WhatsApp” galvenais konkurents ir “WeChat” lietotne, kuru visā pasaulē izmanto aptuveni miljards iedzīvotāju, un tā regulāri piedāvā dažādas inovācijas. Ķīnā, kas ir otra pasaules lielākā ekonomika, ir lielākais interneta lietotāju skaits, un tur tiek piedāvāti arvien jauni risinājumi e-komercijā, tiešraidēs un sociālajos tīklos.
Ķīnai ir daudz dažādu intelektuālā īpašuma aizsardzības problēmu. Tomēr apsūdzības par intelektuālā īpašuma zādzībām nav attiecinātas uz “TikTok”. Galvenie uztraukuma iemesli ir saistīti ne tikai ar privātumu, bet arī ar to, ka faktiski šī lietotne netiek nekādi uzraudzīta un regulēta.