Pēc viņas paustā, "Riga fertilizer terminal" izveidotā infrastruktūra ir uzskatāma par vienu no mūsdienīgākajām Eiropā. Uzņēmums kompleksā nedrīkst ievest amonija nitrātu, kas nav minerālmēsli, kā arī amonija nitrāta minerālmēslus, kuriem nav detonācijas testa.
Pirms katras bīstamo minerālmēslu kravas ievešanas Latvijas teritorijā uzņēmums iesniedz VVD detonācijas testus, piebilda VVD pārstāve.
Viņa arī norādīja, ka objektā katru gadu tiek veiktas inspekcijas komisijas kompleksās pārbaudes. To laikā nav konstatēti bīstamo amonija nitrātu saturošo minerālmēslu vienlaicīgi uzglabājamo apjomu pārsniegumi. Tomēr 2018.gadā uzņēmums pārsniedza atļauto bīstamo minerālmēslu gada apjomu, par ko tika sākta lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā, uzsvēra Zaļepska.
Tikmēr Rīgas domē aģentūrai LETA norādīja, ka "Riga Fertilizer terminal" vienlaikus drīkst uzglabāt līdz 65 000 tonnu sprādzienbīstamā amonija nitrāta. Savukārt gada laikā kopumā drīkst pārkraut 900 000 tonnu amonija nitrāta.
Ar pašu uzņēmumu aģentūrai LETA pagaidām nav izdevies sazināties.
VVD pārstāve uzsvēra, ka Eiropas Savienībā ir noteiktas vienotas, stingras prasības šādu uzņēmumu darbībai un uzraudzībai. Viņa norādīja, ka visus paaugstināta riska objektus pastiprināti uzrauga ne tikai VVD, reizi gadā veicot augstākā riska līmeņa, bet reizi trīs gados - zemāka riska līmeņa objekta komplekso pārbaudi, kurā piedalās, VVD, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD), Valsts darba inspekcijas, Patērētāju tiesību aizsardzības centra un pašvaldības pārstāvji.
Šajā pārbaudē tiek vērtēts objekta tehniskais stāvoklis, organizatoriskie jautājumi, īpaši drošības pārvaldības sistēmas, dokumentācija, iekārtu darbība, bīstamās vielas lietošana un uzglabāšanas kārtība, ugunsdrošības noteikumi, gatavība avārijām, darba drošības un aizsardzības, vides un civilās aizsardzības prasību ievērošana un atbildīgās personas veiktā monitoringa pārbaude. Papildus VVD veic šo objektu plānveida kontroles, lai pārbaudītu, kā uzņēmums ievēro vides prasības.