Latvijā radīti mašīnmācīšanās risinājumi komunikācijas uzlabošanai

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Mašīnmācīšanās tehnoloģijas arvien vairāk ienāk cilvēku ikdienā, un to lietojums kļūst plašāks – no e-pasta filtrēšanas un datorredzes risinājumiem līdz prognozēšanas rīkiem un valodas apstrādei. Arī Latvijā jau ir tapuši praktiski un ikdienā lietojami risinājumi, kas izmanto mašīnmācīšanās metodes. Par aktuālo mašīnmācīšanās nozarē biznesa attīstībai varēs uzzināt RIGA COMM mašīnmācīšanās konferencē 15. oktobrī Ķīpsalā.

“Tuvākajos gados parādīsies vēl vairāk mašīnmācīšanās risinājumi komunikācijas analīzei, kas ļaus uzlabot ikdienas saziņu ikvienam un padarīs efektīvāku zīmolu komunikāciju jebkurā uzņēmumā,” norāda “Emergn” Mašīnmācīšanās laboratorijas vadītājs Aldis Ērglis.

Mašīnmācīšanās tehnoloģija personības modeļa atpazīšanai – “HRMNY.ID”

Visiem cilvēkiem ir zināmi uzvedības modeļi, ko sauc par personību. Šie modeļi ietekmē domāšanas veidu, izturēšanos, reakciju un izvēles. Zinot šos uzvedības modeļus, ir iespējams paredzēt un ietekmēt cilvēku uzvedību – izveidojot īstu personisko pieredzi. Latvijas uzņēmums “HRMNY Human Technologies” veido uz mākslīgā intelekta balstītu tehnoloģiju, kas atšifrē cilvēka uzvedības kognitīvos modeļus, lai uzlabotu cilvēku dzīvi un palīdzētu viņiem veidot stiprākas attiecības. Uzņēmuma tehnoloģija balstās mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās algoritmā, kura apmācībā izmantoti anonīmi un rūpīgi marķēti dati, ko snieguši eksperti ar daudzu gadu pieredzi kognitīvajās zinātnēs.

Kad tehnoloģija analizē fotoattēlu, tā atpazīst kādu no aptuveni 50 modeļiem. Šie modeļi tiek salīdzināti ar uzvedības principiem un tiek pārveidoti par personības parametru un izvēļu kopumu. Uz mākslīgā intelekta balstītā uzvedības sistēma sniedz ieskatu par klientu motivāciju, vērtībām, bailēm, prioritātēm, uzskatiem, komunikācijas iezīmēm un pat lietojamo vārdu krājumu, ļaujot uzņēmumiem veiksmīgāk komunicēt ar saviem klientiem. Šī metodoloģija ir balstīta uz pārbaudītām kognitīvās psiholoģijas un uzvedības zinātnēm un galvenajiem fiziognomijas principiem.

Lietotne apzinātai komunikācijai “Asya”

Lai arī varētu likties, ka mūsdienās esam ciešāk saistīti nekā jebkad agrāk un komunicējam vairāk, tomēr vienlaikus cilvēki mūsdienu digitālajā laikmetā ir attālinājušies viens no otra un komunikācija ir kļuvusi sarežģītāka. Vienu un to pašu lietu var pateikt ar dažādām emocijām (nemainot saturu) un iegūt divus diametrāli pretējus rezultātus, tādēļ ir nepieciešams izmantot emocionālo inteliģenci, kas ļauj nolasīt cilvēka emocijas un citus parametrus. Daži cilvēki ir spējīgāki šajā jomā nekā citi, tāpēc jaunuzņēmums “Asya.ai” strādā pie risinājuma, kas palīdzētu emocionālo inteliģenci apgūt jebkuram un ļautu uzlabot komunikācijas prasmes.

Latvijā radītā mobilā lietotne ir kā mākslīgā intelekta spogulis cilvēka balsij un sniedz tūlītēju atgriezenisko saiti par to, kāda ir komunikācija starp diviem vai vairākiem sarunas dalībniekiem, – par lietotāja ieklausīšanās prasmēm, sarunas toni, paužu ieturēšanu, runāšanas ātrumu un citu noderīgu informāciju. Lietotnē izmantotie mākslīgā intelekta modeļi ir balstīti uz Rīgas Tehniskās universitātes pētnieku grupas vairāku gadu darbu un ļoti liela apjoma datu kopām, kas izslēdz subjektīvu vērtējumu par emocionālo inteliģenci. Turklāt lietotnes izstrādātāji rūpīgi attiecas pret

personīgo informāciju – sarunas saturs netiek uzglabāts. Pašlaik lietotne fokusējas uz pāru attiecību uzlabošanu, bet viens no “Asya.ai” dibinātājiem Ēvalds Urtāns norāda, ka drīzumā tiks veikti izmēģinājumi arī pārdošanas un klientu apkalpošanas procesu uzlabošanai.

“RIGA COMM” ir ikgadējs biznesa un IT nozares pasākums Baltijā, kur uzņēmuma resursu vadības, dokumentu vadības, personālvadības un drošības sistēmu izstrādātāji un piegādātāji, mākoņpakalpojumu, interneta un digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji, web risinājumu un mobilo aplikāciju izstrādātāji, kā arī IKT produktu ražotāji piedāvā gatavus un personalizētus risinājumus dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, pašvaldību iestādēm un organizācijām to efektīvai darbībai.

Tehnoloģijām bagāto izstādes sadaļu papildina plaša konferenču programma. Divās dienās uz 4 skatuvēm vismaz 6 pasākumos uzstāsies vairāk nekā 80 lektoru. Biznesa tehnoloģiju pasākumu “RIGA COMM” pēdējos gados apmeklē aptuveni 5000 dažāda līmeņa vadītāju un profesionāļu no Latvijas un pārējām Baltijas valstīm. Lai pasākumā apmeklētājiem un dalībniekiem būtu ērtāk satikties, komunicēt un veidot veiksmīgu sadarbību, būs pieejama speciāla lietotne un satikšanās zona.

Pasākumu rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar partneriem: “Intelligent Machines Riga”, “Riga TechGirls”, “SmartHR Latvija”, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, “Mailigen”, Finanšu nozares asociāciju, komunikācijas aģentūru “A.W.Olsen & Partners” un citiem.

Biļetes uz biznesa pasākumu “RIGA COMM 2020” var iegādāties internetā un būs arī pieejamas uz vietas pasākumā. Tuvojoties pasākumam, biļetes kļūs dārgākas.

Pasākums notiks starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 15. oktobrī no 10.00–18.00 un 16. oktobrī 10.00–17.00.

Svarīgākais
Uz augšu