Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Oficiālajā aģitācijas periodā visvairāk līdzekļu iztērējušas GKR, JKP un "KPV LV" (5)

Zaļo un Zemnieku savienības Rīgas mēra amata kandidāta reklāma sabiedriskā transporta pieturvietā pirms Rīgas domes vēlēšanām.
Zaļo un Zemnieku savienības Rīgas mēra amata kandidāta reklāma sabiedriskā transporta pieturvietā pirms Rīgas domes vēlēšanām. Foto: Evija Trifanova/LETA

Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu oficiālajā aģitācijas periodā līdz 5.augustam visvairāk līdzekļu iztērējusi "Gods kalpot Rīgai" (GKR), Jaunā konservatīvā partija (JKP) un "KPV LV", liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

GKR vēlēšanu oficiālajā aģitācijas periodā līdz 5.augustam iztērējusi 155 998 eiro, JKP - 152 394 eiro, bet "KPV LV" - 141 070 eiro.

Tālāk seko partiju apvienība "Attīstībai/Par!/Progresīvie", kas deklarējusi 114 242 eiro lielus izdevumus, bet "Jaunā vienotība" iztērējusi 111 907 eiro, savukārt Latvijas Krievu savienība - 109 978 eiro.

Sestajā vietā pēc izdevumiem ierindojas Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), kas iztērējusi 105 171 eiro, septītajā - "Saskaņa", kas deklarējusi izdevumus 104 181 eiro apmērā, bet astotajā vietā ir nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK/Latvijas Reģionu apvienība, kas iztērējusi 90 934 eiro.

Savukārt partija "Alternative" iztērējusi 28 042 eiro, bet "Centra partija" - 2610 eiro.

Kopējā summa, par kuru partijas ir noslēgušas aģitācijas līgumus ir, 1 116 537 eiro.

KNAB atgādina, ka līdz Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām partijām ir noteikts limits, cik finanšu līdzekļus tās drīkst izlietot reklāmu izvietošanai, labdarībai un tamlīdzīgiem pasākumiem. Katra partija šiem mērķiem drīkst izlietot ne vairāk kā 171 706,89 eiro. Savukārt ar partijām nesaistītās personas aģitācijas tēriņu slieksnis nedrīkst pārsniegt 6450 eiro.

Jau ziņots, ka

atsevišķas partijas bija sākušas reklamēšanos Rīgas domes vēlēšanām, vēl pirms bija stājies spēkā oficiālais aģitācijas periods.

Līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar līdz šim izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu.

Saeima par Rīgas domes atlaišanu lēma šī gada sākumā, savukārt Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas notiks augusta pēdējā sestdienā.

Laika periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.

Administratīvo resursu izlietošana vēlēšanām ir aizliegta.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu