Ministrijā uzsvēra, ka kompleksi ieviešot minētos pasākumus, 2021.gadā darbiniekam samaksātā darba alga pēc nodokļu nomaksas (neto ienākums) nedaudz palielinātos, salīdzinot ar 2020.gadu. Turklāt, darba devēja kopējās darbinieka izmaksas, tiem darbiniekiem, kas nav solidaritātes nodokļa maksātāji, nemainītos, jo 2021.gadā darba devēja VSAOI apmērs būs 2020.gada līmenī.
Tiem darbiniekiem, kuri ir solidaritātes nodokļa maksātāji, darba devēja kopējās izmaksas par darbinieku nedaudz samazinātos saistībā ar solidaritātes darba devēja daļas samazināšanos. FM atzīmē, ka kopējo samaksāto nodokļu apmērs samazināsies, jo no darba ņēmējiem tiks ieturēts mazāks IIN apmērs.
Tomēr, tā kā nodokļu politikas instrumenti nerisina situāciju strādājošajiem ar apgādājamajiem, pēc FM minētā, Labklājības ministrijai būtu jāpiedāvā mērķtiecīgs ģimenes valsts pabalstu risinājums, lai atbalstītu mājsaimniecības, kurās ir vairākas apgādībā esošas personas un vidējais ienākumu līmenis uz personu ir zems.
VSAOI, IIN un solidaritātes nodokļa likmju pārdales un diferencētā neapliekamā minimuma palielināšanas kopējo pasākumu ieviešanas rezultātā uz valsts kopbudžetu (bez iemaksām valsts fondēto pensiju shēmā) veidojas negatīva fiskālā ietekme 18,7 miljonu eiro apmērā, informē FM.
Otrajā nodokļu izmaiņu posmā, kas stāsies spēkā no 2022.gada, plānots veikt izmaiņas, kas attiecas uz saimnieciskās darbības veicējiem - vispārējā režīmā, nosakot, ka par saimnieciskās darbības ienākumiem virs 20 004 eiro gadā (1667 eiro mēnesī) veiks VSAOI no visa saimnieciskās darbības ienākuma.
Savukārt trešajā nodokļu izmaiņu posmā, kas stāsies spēkā no 2023.gada, plānots noteikt, ka visos saimnieciskās darbības ienākumu līmeņos VSAOI maksā pilnā apmērā no faktiskajiem ienākumiem, bet ne mazāk kā minimālo VSAOI.