Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Tuvojoties vēlēšanām, deviņas partijas reklāmai jau iztērējušas vairāk nekā € 100 000 (3)

Bijušais ekonomikas ministrs, partijas "KPV.LV" Rīgas mēra amata kandidāts Ralfs Nemiro. Ilustratīvs attēls
Bijušais ekonomikas ministrs, partijas "KPV.LV" Rīgas mēra amata kandidāts Ralfs Nemiro. Ilustratīvs attēls Foto: Edijs Pālens/LETA

Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu oficiālajā aģitācijas periodā līdz 13.augustam jau deviņas partijas ir pārsniegušas 100 000 eiro izdevumus dažādās aģitācijas formās, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Visaktīvāk tērējusies ir Jaunā konservatīvā partija (JKP), kas izlietojusi jau 157 452 eiro, kas nozīmē, ka viņiem atlikuši vien 14 254 eiro, ko tērēt aģitācijai, lai netiktu pārkāpts noteiktas aģitācijas izdevumu limits.

Otrā vietā ierindojas "Gods kalpot Rīgai" (GKR), kam deklarētie izdevumi sastāda 155 998 eiro, bet trešā vietā ir partija "KPV LV", kas iztērējusi 153 987 eiro.

Tālāk seko partiju apvienība "Attīstībai/Par!/Progresīvie", kas deklarējusi 123 116 eiro lielus izdevumus, bet Latvijas Krievu savienība  iztērējusi 113 212 eiro, savukārt "Jaunā vienotība" - 113 172 eiro.

Sestajā vietā pēc izdevumiem ierindojas Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), kas iztērējusi 107 065 eiro, septītajā - nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK/Latvijas Reģionu apvienība, kas iztērējusi 106 157 eiro, bet "Saskaņa" deklarējusi izdevumus 105 623 eiro apmērā.

Savukārt partija "Alternative" iztērējusi 28 042 eiro, bet "Centra partija" - 2613 eiro.

Kopējā summa, par kuru partijas ir noslēgušas aģitācijas līgumus ir, 1 166 443 eiro.

KNAB atgādina, ka līdz Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām partijām ir noteikts limits, cik finanšu līdzekļus tās drīkst izlietot reklāmu izvietošanai, labdarībai un tamlīdzīgiem pasākumiem. Katra partija šiem mērķiem drīkst izlietot ne vairāk kā 171 706,89 eiro. Savukārt ar partijām nesaistītās personas aģitācijas tēriņu slieksnis nedrīkst pārsniegt 6450 eiro.

LETA jau rakstīja, ka atsevišķas partijas bija sākušas reklamēšanos Rīgas domes vēlēšanām, vēl pirms bija stājies spēkā oficiālais aģitācijas periods. Līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar līdz šim izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu.

Saeima par Rīgas domes atlaišanu lēma šī gada sākumā, savukārt Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas notiks augusta pēdējā sestdienā.

Laika periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.

Administratīvo resursu izlietošana vēlēšanām ir aizliegta.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu