Vai iespējams sameklēt praktiskāku, izdevīgāku un ietilpīgāku automašīnu par Škoda Octavia? Jā, tāda automašīna ir un saucas Škoda Octavia Combi!
Praktiskais tests: kā brauc un cik ietilpīga ir jaunā Škoda Octavia Combi
Škodas "maizes" modeļa pagarinātā versija iznāca reizē ar bāzes modeli, taču pārdošanā gan nonākusi nedaudz vēlāk. Octavia Combi parastās Octavia vietā pērk viena iemesla dēļ, un tas ir bagāžnieks. Octavia Combi ir slavena ar to, ka tai ir ļoti liela bagāžnieka ietilpība. Un, tā kā jaunais Combi izaudzis vēl par diviem centimetriem garāks, Škodas universālis pilnībā pametis kompatklases pieticīgos izmērus. Šādu automašīnu izvēlas tāpēc, ka ir nepieciešamība pārvadāt lielākus priekšmetus.
TV Auto ziņas pārbaudīja, cik apjomīga jaunā Octavia Combi īsti ir. Līdz ar paša auto izmēriem izauguši arī riepu izmēri. 225/45 R18 ir jaunais Octavia "apavu" izmērs. Četras šāda izmēra riepas saiet bagāžniekā, pat nenoņemot pārsega turētāju.
Nu re. Izņemot gadījumu, kad esat noskatījuši pašu pašu jaudīgāko Octavia, kam, kā runā, būšot 19 collu riepas. Iespējams, Octavia Combi varēs ielikt arī tās, un tādā gadījumā vislielāko parastai Octavia domāto ziemas riepu izmēra komplektu varēsit aizvest paši.
Otru komplektu bez pūlēm var iekrāmēt salonā, nolaižot sēdekļu atzveltnes. Tiesa gan, arī jaunajā modeļu paaudzē Škoda neiztiek bez neērtā pakāpiena starp grīdu un atzveltnēm. Papildus balasts labvēlīgi ietekmē universāļa izsvarojumu.
Ja liftbeks ar tādu pašu dzinēju drusku šūpoja priekšpusi, garā aizmugure šo blakusefektu gandrīz izlīdzina. Kad vēl iekrauj astoņas riepas, automobilis vispār sāk braukt eleganti. Kāds secinājums? Pēc iespējas nebrauciet ar Octavia tukšā!
Jaudas noteikti pietiks. 150 zirgspēku dīzeļdzinējs ir kā radīts universāļa dabai, un patērē mazāk par pieciem litriem uz simtu. Jaunā Octavia jau krietnu laiku ir kopā ar mums, taču dzinēju izvēle ir ierobežota. Šai automašīnai ir 2 litru dīzelis, protams, ar DSG. Vēl ir iespējams arī 1,5 litru benzīna turbomotors, pagaidām tikai ar manuālo pārnesumkārbu.
Plašāku izvēli no mazākiem dzinējiem un pat pilnpiedziņas Škoda sola nodrošināt jau šī gada oktobrī. Bet mums pilnīgi pietiktu ar Octavia Elegance. Tai ir bagātīgāks interjers ar Alcantara apdari un pirmais Škodas head-up displejs. Ziemā cipari kļūst zili, lai būtu labāk saskatāmi uz sniega fona. Combi papildu maksā 900 eiro par tādu pašu Octavia liftbeku. Ņemot vērā priekšrocības, ko sniedz universāļa tipa virsbūve, tas ir lietpratīgs ieguldījums. Automašīna ir lielāka, vēl ietilpīgāka, garāka, tā arī labāk brauc. Par to pārliecinājāmies praktiskajā testā.
Un ir vēl viena tīri subjektīva lieta. Varbūt ne gluži šajā krāsā un ne ar šiem diskiem, bet vispār Combi izskatās pat prestižāk par Octavia liftbeku.
Škoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG
+ Teicama ietilpība
+ Augstvērtīga salona apdare
+ Virsbūvei piemērots dzinējs
- "Mīksta" priekšējā amortizācija
- Nelieli traucējumi displejā
- "Pakāpiens" nolaižot atzveltnes
Dzinējs: 1968 ccm, R4 turbod.
Jauda: 150 ZS
Paātrinājums: 8,9
Patēriņš: 4,4
CO2: 97
Cena: no 27 600*
*testa automašīnas cena 31 670 eiro