Valodas un mācību satura integrētā apguve
Individualizētā pieeja ir ārkārtīgi būtiska arī svešvalodu apguvē, tāpēc virknē skolu bērni svešvalodas apgūst nevis kopā ar visu klasi, bet grupās, kas veidotas, balstoties uz esošo zināšanu līmeni un valodas apguves tempu. Sekmīgākai svešvalodu apguvei noteikti varu ieteikt valodas un mācību satura integrēto apguvi (atpazīstama pēc abreviatūras CLIL), kad katrs priekšmeta skolotājs vismaz vienu stundu vada angļu valodā. Eksāmenu rezultāti skaidri apliecina, ka šī metode darbojas.
Kā jau sākotnēji tika minēts, pastāv arī individuālā pieeja, kad pedagogs strādā ar bērnu 1:1. Iemesli, kādēļ skolēnam var būt nepieciešama individuāla pieeja, mēdz būt ļoti dažādi, piemēram, ģimene ir reemigrējusi no ārvalstīm vai bērns nāk no bilingvālas ģimenes.
Neraugoties uz to, vai tiek izmantota individuāla vai individualizēta pieeja, visa pamatā jābūt bērna vajadzībām. Sistēma, kas derētu visiem un katram, nepastāv, un tāda nav nepieciešama. Nenoliedzami, individualizētā pieeja prasa daudz lielāku pedagoga ieguldījumu un sagatavošanās laiku, tomēr tas noteikti ir tā vērts, jo tieši dažādība ir veiksmes atslēga mācībās.
Atklāt katra bērna potenciālu
Šobrīd diferencēto stundu īstenošanai pedagogiem talkā nāk dažādas platformas, digitālie rīki un videomateriāli. Tāpat "Patnis" un citas skolas rīko seminārus un dalās pieredzē ar plašāku pedagogu loku. No skolotāja tas prasa nopietnāku un ilgāku gatavošanos mācību stundai, tomēr palīdz sasniegt un atklāt katra bērna potenciālu.
Individualizētā vai individuālā pieeja nenozīmē, ka zināšanas skolēnam tiek ieliktas mutē ar karoti. Arī šādā veidā pedagogs ir tikai procesa vadītājs, un skolēns mācās pats. Īpaši pamanāms tas bija attālināto mācību laikā, kad daudzi skolēni burtiski atvērās. Tāpēc attālinātās mācības noteikti ir vērts integrēt mācību procesā un izmantot kā metodi.