Prototipa darbības pilottests, rezultāti
Testa pētījuma metodoloģiskais pamatojums balstīts patērētāja uzvedības (rīcības) aspektos, kas tiek vērtēti tirgus izpētē sociālās, ekonomiskās, mārketinga u.tml. jomās, un ir saistīti ar indivīda pirkšanas vai patēriņa lēmuma pieņemšanas ārējiem un iekšējiem faktoriem. Šo uzdevumu izpildi atbalsta ekonomiskās ietekmes analīzes atsevišķas sadaļas. Testa rezultāti ir daļējas statistiskās novērošanas iznākums par ģenerālkopas daļu – izlasi (n=248), ar nolūku iegūt vispārēju priekšstatu. Prototipa testēšana noritēja arī pa lietotāju lomām, kur:
(1) Sistēmas administrators, izpildot lomas visas funkcijas, testēšanā veica pastāvīgu novērotāja un konsultanta lomu;
(2) Satura administrators – prototipa daļā ‘Datu banka’ izveidoja un publicēja 1 aptaujas anketu, ko veidoja 26 jautājumi, kas iekļaujas satura (atbilžu) veidu, ievades lauku, datu skatu administrēšanā;
(3) Publiskais lietotājs (respondenti) – aizpildīja elektroniski sagatavojās anketas, kas bija pieejamas 4 mobilajās ierīcēs – 2 planšetēs, 2 mobilajos viedtālruņos un 1 datorā, caur vienu izveidotu interneta protokola (IP) adresi, izmantojot WiFi;
(4) Analītiķis – veica aptaujas datu automatizētu analīzi, t.i., datu atlasi pa segmentiem, summēšanu, rezultātu izteikšanu īpatsvarā un vizualizēšanu.
Noteiktais GNP ‘Ceļotāju dienu’ tiešās mērķauditorijas profils – Latvijā dzīvojoša sieviete, vienas dienas ceļotāja vecumā no 16-45 gadiem ar iegūtu augstāko izglītību, kas strādā algotu darbu tirdzniecībā vai finanšu sektorā. Atalgojums mēnesī ir līdz 500–900 EUR. Nedēļas nogali GNP ‘Ceļotāju dienās’ viņa pavada ceļojot kopā ar 3-4 ģimenes locekļiem, draugiem, radiem vai paziņām vecumā no 18-65 gadiem. GNP ‘Ceļotāju dienas’ apmeklē atkārtoti, lai gan tas nav viņas ceļojuma galamērķis. Viņa veic līdz 100 km lielu attālumu, pārvietojoties ar personīgo auto, ceļā pavadot līdz 1.5h. Apmeklējot pasākumu, viņas izdevumus līdz 20 EUR apmērā pārsvarā veido ar transportu saistīti un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu pirkšanas izmaksas, un sieviete nevēlētos, ja turpmāk izmaksas pieaugtu. Apmeklējot GNP ‘Ceļotāju dienas’ viņa ir pārliecināta, ka GNP teritorija ir tīra, dabiska un droša vide, kā arī tiek gaidīts vērtīgs pasākuma programmas saturs un teritorija ir viegli sasniedzama, nodrošināta ar nepieciešamo infrastruktūru. GNP teritorijā viņa plāno pavadīt no 3 stundām līdz 1 dienai. Informāciju par galamērķi un pasākumu sieviete gūst no ziņām tīmeklī un komunikācijā ar draugiem, radiem, paziņām vai kolēģiem. Kā alternatīvu GNP ‘Ceļotāju dienu’ apmeklējumam ceļotāja izvēlētos palikt mājās vai apmeklētu radus, draugus, paziņas vai kolēģus. Apmeklētās pasākuma aktivitātes vērtē ar 4-5 ballēm (no 5), taču vēlas aktivitāšu dažādību, cenai atbilstošāku kvalitāti un domā, ka informācijas nodrošinājums un pieejamība ir būtiski uzlabojams jautājums.