Tāpat zināms, ka no šī skaita vismaz 150 vakances ir pirmsskolās, tomēr tur lielākā daļa vakanču esot uz pilnu slodzi vai puslodzi, teica Bašķere. Pēc viņas paustā, tā pašlaik esot lielākā problēma, jo pirmsskolās pedagogu trūkst katru gadu. Viņa skaidroja, ka, strādājot ar tik maziem bērniem, ir liela atbildība, pietiekami gara diena, augsta slodze, kā arī, visticamāk, neatbilstošs atalgojums, kā rezultātā uz šīm vakancēm piesakās mazāk.
Savukārt, runājot par atsevišķiem mācību priekšmetiem, Bašķere pastāstīja, ka
visvairāk skolotāju trūkst matemātikā un latviešu valodā.
Viņa minēja, ka šie ir priekšmeti ar lielu slodzi jeb daudz darba stundām. Pēc IZM iegūtās informācijas esot secināms, ka visvairāk vakanču ir tieši lielajās pilsētās, ko skaidro ar augsto skolēnu skaitu. Piemēram, lielākās skolās, visticamāk, esot nepieciešami trīs līdz četri matemātikas skolotāji, tāpēc, tiklīdz esošajiem pedagogiem ir virs 30 darba stundām, izveidojas jauna vakance.
Bašķere stāstīja, ka ir iespējams nodarbināt arī jau esošos skolotājus, piemaksājot par papildu pienākumiem, vai arī meklēt jaunu skolotāju. Viņasprāt, šo jautājumu skolu direktoriem nereti ir iespējams atrisināt no jau esošajiem resursiem.
Vienlaikus IZM pārstāve klāstīja, ka līdz šim iegūtie dati liecina, ka
zināma trauksme ir attiecībā uz atbalsta personālu - logopēdiem, psihologiem, sociālajiem pedagogiem un citiem.
Tā, piemēram, zināms, ka pirmsskolās trūkst ap 13 slodzēm, savukārt vispārējā izglītībā -apmēram 25 slodzes.
Viņa uzsvēra, ka katram skolas direktoram pedagogu nokomplektēšanas jautājums pirms 1.septembra ir ļoti satraucošs, tomēr tā ir viņu atbildība. Viņasprāt, skolu vadītājiem jāstrādā pie cilvēkresursu plānošanas un jāmeklē visi iespējamie risinājumi, ko, pēc viņas paustā, direktoriem vienmēr izdodas atrast.