Pārtikas produktu ražotājs “Nestle” par 2,6 miljardiem dolāru plāno iegādāties kompāniju, kas ražo medikamentus pret zemesriekstu alerģiju, vēsta CNN. Tādējādi uzņēmums padziļina koncentrēšanos uz veselības aprūpi un veselīgu uzturu.
"Nestle" maksās 2,6 miljardus dolāru par uzņēmumu, kas palīdz ārstēt alerģiju pret zemesriekstiem
Pasaulē lielākais ēdienu un dzērienu ražotājs paudis vēlmi iegādāties “Aimmune”. Šī Kalifornijā esošā biotehnoloģiju firma 2020. gada sākumā saņēma ASV Pārtikas un medikamentu administrācijas atļauju ražot “Palforzia”. Šie medikamenti ir paredzēti, lai palīdzētu mazināt bērnu alerģiskas reakcijas uz zemesriekstiem.
“Nestle” norāda, ka aptuveni 240 miljoniem cilvēku visā pasaulē ir dažādas alerģijas pret ēdienu, un viena no izplatītākajām alerģijām ir tieši alerģija pret zemesriekstiem. Uzņēmuma veselības zinātnes nodaļa pēta un attīsta dažādus jaunus produktus, kas paredzēti, lai palīdzētu cilvēkiem cīnīties pret dažādām alerģijām.
2016. gadā “Nestle Health Sciences” investēja ap 112 miljoniem dolāru, lai izstrādātu testu, kas nosaka, vai cilvēkam ir alerģija pret govs pienu. Tajā pašā gadā “Nestle” veica pirmās investīcijas “Aimmune”. Kopš tā laika “Nestle” veselības zinātnes nodaļa ir investējusi biotehnoloģiju firmā ap 473 miljoniem dolāru, līdz ar to – “Nestle” šajā uzņēmumā pieder ap 25% aktīvu.
Pēdējo gadu laikā “Nestle” aktīvi veido “veselīga uztura, veselības un labsajūtas” produktus, 2018. gadā pārdodot savu saldumu ražošanas biznesu ASV. Piemēram, tiesības uz zemesriekstiem šokolādē “Goobers”, ko agrāk ražoja “Nestle”, par 2,8 miljardiem dolāru iegādājās kompānija “Ferrero”.
Saskaņā ar plānoto darījumu, kas, domājams, noslēgsies gada nogalē, “Nestle” maksās 34,50 dolārus par katru “Aimmune” akciju, kas ir gandrīz 175% uzcenojums. Salīdzinot - pagājušajā piektdienā, slēdzoties akciju tirgiem, viena “Aimmune” akcija maksāja 12,60 dolārus.
“Nestle” piedāvājums uzņēmumam “Aimmune” ir ļoti izdevīgs. Tas ir īpaši svarīgi laikā, kad tika pārtraukta “Palforzia” palaišana plašākai sabiedrībai. Tas notika Covid-19 pandēmijas radīto problēmu dēļ, norāda “RBC Capital Markets” analītiķis Kenens Makkejs.
Makkejs norāda, ka “Palforzia” ir ļoti labs tirgus potenciāls – šā medikamenta globālie pārdošanas rādītāji var sasniegt 1,8 miljardus dolāru.