100% elektriski krosoveri mūspusē joprojām ir retums vai arī maksā 100 000 eiro. Tāpēc iespēja izbraukt ar paaugstinātu elektromobili par pusi vai mazāk no Audi e-tron cenas šķita ļoti kārdinoša. Te tas auto ir. Tas ir pilnībā elektrisks Peugeot 2008. Precīzāk, e-2008.
Auto, ar kuru uz benzīntanku brauc tikai pēc hotdoga jeb Peugeot e-2008 apskats (6)
Ja neskaita indīgo zilo krāsu un zili hromētus e burtus neviens ij nepateiktu, ka šim 2008 benzīntanku vajag tikai, lai nopirktu hotdogu. Peugeot īpaši uzsver to, ka elektromobiļa izskatā nav nekā īpaša.
Sniedzamība 300 kilometru
Elektriskā Peugeot e-2008 grīdā ir liela un smaga baterija ar 50 kilovatstundu ietilpību. Tas ir pietiekami daudz, lai e-2008 ar vienu uzlādi brīvi pieveiktu 300 kilometrus ceļa. Baterija ir salīdzinoši progresīva, aprīkota ar termālo menedžmentu jeb, vienkāršāk sakot, apsildi, un to drīkst un ir jēga lādēt no 100 kilovatu lādētāja, ja laimēsies tādu atrast.
Elektromotora jauda ir 100 kilovati jeb 136 zirgspēki. Šajā parametrā e-2008 aptuveni līdzinās vidēji jaudīgam benzīna modelim, vienīgi elektromobilim ir mazliet lielāks griezes moments. Un tas nāk vaļā, tiklīdz nospiež pedāli. Līdz ar to paātrinājums līdz simtam ir tieši tāds pats kā benzīna analogam - 9 sekundes. Nav slikti, ņemot vērā, ka e-2008 sver 350 kilogramus vairāk par benzīna brāli.
Automobiļa pārvaldība kabatā
Peugeot e-2008 ekrāns pielāgots elektromobiļa vajadzībām. Te var izpētīt enerģijas plūsmu, ieplānot lādēšanu un salona sildīšanu. Lai gan, Peugeot piedāvā arī attālinātu vadību caur tālruņa aplikāciju. Atstāti arī braukšanas režīmi, tostarp arī Sport.
Normunds Avotiņš, TV Auto ziņas vadītājs: ”Ja šitā izskatās nākotnes elektromobilitāte, es piedalos. Un par trešdaļu Audi e-tron cenas. Spēks!”
Žēl, ka Peugeot 2008 nav pilnpiedziņas - tad elektriskā versija būtu vēl iespaidīgāka. Taču tad jaudīgāka kļūtu arī cena, un to mēs, protams, negribam.
Kas vēl slēpjas aiz elektriskā krosovera simpātiskās virsbūves, skaties TV Auto ziņu sižetā.
Peugeot e-2008
+ dinamika un sniedzamība
+ bāzes modeļa izmēri
+ samērīga cena
- palielināts svars
- kontaktligzdas novietojums
- aizmugurē nedaudz krata
Parametri
Dzinējs: AC
Jauda: 100 kW
Paātrinājums: 9
Patēriņš: 11,9 kwh/100 km*
CO2: 0
Cena: no 33 900**
*) testa rezultāts
**) Active modeļa cena. e-2008 GT cena no 40 600 eiro.