Viens no pagājušā gadsimta sešdesmito gadu glītākajiem un iekārojamākajiem sērijveida auto neapšaubāmi ir Volvo P1800. Tam piekritīs ne tikai zviedru zīmola fani.
Ķīniešu Geely paspārnē atdzimst viens no visu laiku skaistākajiem Volvo
Kopš automobiļa debijas 1960.gadā ir pagājuši apaļi 60 gadi. Šo notikumu sacīkšu komanda Cyan Racing, kas agrāk bija pazīstama kā Polestar Racing, bet tad to iegādājās Volvo Cars, kas tagad līdz ar komandu faktiski pieder ķīniešu autobūves milzim Geely, nolēma atzīmēt ar īpašu projektu - klasisko P1800 modernā izpildījumā un ar asu pipariņu zem motora pārsega.
Projekta rezultāts ir Volvo P1800 Cyan, aiz kura nosaukuma slēpjas mūsdienīgs, taču iespēju robežās analogs auto īstas, azartiskas autobraukšanas entuziastiem, kuri patiešām prot valdīt pār auto. Jā, patiesi, pretēji mūsdienu tendencēm autobūvē šim automobilim ir tikai minimums atbalsta sistēmu, lai neteiktu, ka tādu nav vispār. Proti, tam nav nedz elektroniskās stabilizācijas sistēmas, nedz ABS un pat ne bremžu pastiprinātāja.
Tas ir tik vienkāršs, cik vien var būt, lai atbilstu Cyan Racing inženieru vēlmei uzbūvēt mašīnu, kurā caur riteņiem pastāv vadītāja tiešā saikne ar ceļu.
Lai vai kā, pirmā Volvo P1800 Cyan bāze tāpat ir sērijveida P1800, kurš dienas gaismu ieraudzījis 1964.gadā. Projekta sākumā auto tika izjaukts, šasija pastiprināta ar augstas izturības tērauda elementiem, savukārt oriģinālās virsbūves vietā tika izgatavots analogs no oglekļa šķiedras. Kas būtiski, virsbūve ir daļa no mašīnas struktūras, tātad nodrošina arī mašīnas stingrību un noturību pret vērpi - lai auto nesalocītos, kad vadītājs iespiedīs akseleratora pedāli līdz galam. Tai pašā laikā modernais P1800 ir ārkārtīgi viegls - tas sver tikai 990 kilogramus.
Vērpes risks nav liels, tomēr pastāv. Galu galā, ja oriģinālais P1800 bija ar 1,8 litru 100 zirgspēku dzinēju, tad P1800 Cyan uzstādīts 2 litru turbo motors ar 420 ZS un 455 Nm pie attiecīgi 7000 un 6000 apgriezieniem minūtē. Uz sacīkšu 1,6 litru 350 zirgspēku dzinēja bāzes veidotā motora īpatnība - tā jaudas un griezes momenta līknes līdzinās atmosfēriskajiem motoriem.
Motora vilkmi aizmugurējiem riteņiem novada pēc pasūtījuma izgatavota piecu pakāpju manuālā transmisija ar pirmo pārnesumu pa kreisi un uz leju jeb tur, kur parasti atrodas otrais "robs".
Arī citādi Volvo P1800 Cyan uzbūvē jūtams autosporta mantojums, jo it viss ir regulējams - riteņu sagāzums un savērsums, amortizatoru kompresija un dekompresija, stūres pārnesumu skaitlis un arī ierobežotas berzes diferenciālis. Tāpat mašīnai salonā ir titāna drošības karkass un diezgan spēcīgas bremzes ar četru virzuļu skavām un 362/330 mm diskiem priekšā/aizmugurē. Standarta apriepojums ir Pirelli P Zero 235/40 R18 un 265/35 R18, bet svara sadalījums starp asīm miera stāvoklī - 47:53.
Un visbeidzot ir viena laba un viena slikta ziņa. Labā - Cyan Racing ir gatavi uzbūvēt vēl un vēl šādus auto, ja būs pasūtījums. Sliktā - pasūtītājam jāierodas ar savu P1800 un vēl vismaz 420 000 eiro, jo tik pēc Auto Motor & Sport zviedru versijas rīcībā esošās informācijas maksā bāzes pārbūve.