"Lai arī pēdējā laikā šajā aspektā ir piedzīvots progress, digitālā transformācija ir ilgtermiņa nepārtraukts attīstības process kopējā uzņēmuma sniegumā, produktivitātes rādītāju paaugstināšanā un konkurētspējā, strādājot gan ar klientiem, gan darbiniekiem," raksta Roziņa.
Digitālo tehnoloģiju integrācija nav rītdiena, tā ir šodiena, kurai joprojām ne visi ir gatavi. Informācijas pieejamība par IT risinājumiem dažādās nozarēs un finanšu resursi ir tikai daļa, lai šie procesi spētu veiksmīgi notikt. Svarīga arī uzticība un izpratne digitālo tehnoloģiju integrācijai, kā arī vēlme pārmaiņām un digitālo prasmju apgūšanai un to nepārtrauktai pilnveidošanai.
"Līdz ar digitalizācijas un automatizācijas procesiem notiek izmaiņas darba tirgus prasībās, parādās jaunas profesijas un nepieciešamība pēc jaunām prasmēm.
Arvien mazāk ir tādas profesijas un zināšanas, ar kurām iespējams nostrādāt visu mūžu," norāda Roziņa.
Latvijas darbaspēka novecošanās situācijā būtiska loma ir ne tikai jauniešu zināšanām, prasmēm, ienākot darba tirgū, bet arī esošo darba ņēmēju spējai pielāgoties mainīgajai situācijai. Mūžizglītības jautājums ieņem arvien svarīgāku nozīmi, tāpat arī darba ņēmēju efektīvas pārkvalifikācijas iespējas. Pieaugoša loma darba devējiem, piesaistot darbiniekus, ir nevis kandidātu iepriekšējam amatam, bet gan viņu prasmēm un personības iezīmēm.
Kā viena no vērtīgākajām iezīmēm darba ņēmējiem ir savu zināšanu papildināšana, pašizaugsme un attīstība, šādi darbinieki noteikti būs vērtīgs papildinājums gan šodien, gan arī, skatoties nākotnes perspektīvu, strauji mainīgajā darba tirgū. Bez svešvalodu un digitālām prasmēm,