Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Vāc parakstus par "Pasažieru vilciena" zīmola saglabāšanu (19)

Jaunā AS "Pasažieru vilciens" elektrovilciena modelis, kuru dāvanā no uzņēmuma AS "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētāja saņēma satiksmes ministrs, tādējādi pirmo reizi plašākai publikai Latvijā atrādot topošo vilcienu dizainu.
Jaunā AS "Pasažieru vilciens" elektrovilciena modelis, kuru dāvanā no uzņēmuma AS "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētāja saņēma satiksmes ministrs, tādējādi pirmo reizi plašākai publikai Latvijā atrādot topošo vilcienu dizainu. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par AS "Pasažieru vilciens" zīmola saglabāšanu, tādējādi atsakoties no piedāvātā jaunā zīmola "Vivi Latvia".

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Artūrs Ikvilds, kurš parakstus plāno iesniegt Satiksmes ministrijā.

Ikvilds skaidroja, ka bez plašākas apspriešanas plānots mainīt Latvijai svarīga uzņēmuma "Pasažieru vilciens" nosaukumu uz "ViVi Latvia", kas ir "ļoti neizteiksmīgs, nelatvisks, valsts uzņēmumam nepiedienīgs nosaukums". Iniciatīvas autors atgādina, ka līdzīga situācija bijusi arī ar "Lattelecom" pārdēvēšanu par "Tet".

Idejas aprakstā skaidrots, ka sekas šim pasākumam varētu būt jaunas darbinieku formas, vizītkartes, veidlapas, mājaslapas dizains un pārējais, kas izmaksās daudzus tūkstošus eiro.

Ikvilds atgādināja, ka nepieciešamība mainīt nosaukumu tiek pamatota ar sliktu uzņēmuma reputāciju, kas radusies vilcienu iepirkumu dēļ.

"Uzskatu, ka šīs pārmaiņas ir jāaptur un nosaukums ir jāsaglabā. Nauda ir jātērē nevis nosaukuma maiņā, bet gan uzņēmuma pārvaldības un sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Tikai tā ir iespējams celt uzņēmuma vērtību sabiedrības acīs. Dārgs rebrendings jeb zīmola atjaunošana šo mērķi pienācīgi nesasniegs," pārliecināts idejas autors.

Viņš arī pieļāva, ka nosaukuma maiņa varētu būt plāns, kā "no uzņēmuma izvilkt kārtējos pārspīlētos izdevumus par labu kādiem ieinteresētajiem".

Viņaprāt, sabiedrības interesēs ir gan saglabāt uzņēmuma latvisko identitāti, gan nepieļaut valsts uzņēmuma finanšu šķērdēšanu "nejēdzīgos pasākumos".

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte aģentūrai LETA pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis ceturtdien intervijā Latvijas Radio uzsvēra, ka uzņēmums plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu.

"Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Svarīgākais
Uz augšu