Pasaulē ātrākās sērijveida ielas mašīnas ražotājs Bugatti patlaban ietilpst Volkswgen grupā. Tomēr auto pasaulē klīst runas, ka franču zīmols jau tuvākajā nākotnē varētu tikt pārdots nelielajam elektrisko superauto ražotājam Rimac no Horvātijas.
Volkswagen grasoties pārdot Bugatti horvātu uzņēmumam
Runām gan nav oficiāla seguma, tomēr par šādu iespējamību vēsta ne viens vien ziņu avots ārvalstīs. Ja Volkswagen tiešām pārdos Bugatti, tas nozīmētu franču zīmolam elektrisku nākotni un iezīmētu Volkswagen impērijas sašaurinašanos, tam atbrīvojoties no "liekajiem" uzņēmumiem.
Darījums no dažādiem augsta līmeņa Volkswagen darbiniekiem jau ir saņēmis zaļo gaismu, tomēr Volkswagen uzraudzības padomes svētību iespējamais darījums vēl nav saņēmis. Ja tas notiks, tas būs vairāk par epastu Rimac izveidotājam un īpašniekam Matem Rimakam, kurā norādīts konta numurs, uz kuru jāpārskaita naudiņa par Bugatti.
Darījums, visticamāk, ietvers tehnoloģiju, tiesību, zināšanu pārbīdi Rimac, Volkswagen, Bugatti un arī Porsche starpā, jo Porsche jau tagad pieder daļas horvātu uzņēmumā 15,5% apjomā. Pēc darījuma noslēgšanas Porsche piederošo daļu īpatsvars Rimac jau varētu sasniegt 49%.
Nedz Bugatti un Volkswagen, nedz Rimac komentārus pagaidām nesniedz.
Atšķirībā no citiem Volkswagen uzņēmumiem Bugatti pārdošana, ja tā notiks, būs samērā vienkārša un nesāpīga, jo ražotājs neizmanto gandrīz neko no Volkswagen rezerves daļu plauktiem, par 8 litru W16 turbo motoru nemaz nerunājot. Un tomēr britu izdevums Car spekulē, ka tuvākajos gados Volkswagen centīsies atdalīt un pārdot arī ciešāk integrētus uzņēmumus, kā Lamborghini, SEAT, ItalDesign, Bentley un Ducati, lai Volkswagen grupā paliktu tikai koncerna kodols ar Škoda, Audi, Porsche, Scania un MAN.