Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Šībrīža stilīgākais elektroauto arī "stilīgi" maksā jeb Honda e pirmais apskats (6)

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Labi izskatās, labi brauc, visi skatās. Tā īsumā var raksturot šībrīža stilīgāko sērijveida elektromobili Honda e, kas kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas.

Ne velti pirmais teikums pie šī auto apraksta mājaslapā saka: TAS NAV PROTOTIPS. Ilgi gaidītā un beidzot arī sagaidītā Hondas elektromobiļa dizains, aprises un pat sīkākās detaļas inovācijās neatpaliek un vietām pat pārspēj trīs gadus pa izstādēm vadāto prototipu.

Iznirstoši durvju rokturi, apaļās gaismas ar noslēpumainu diožu deju - tas viss izskatās tik neierasti mazam elektroauto, ka tas šķiet izkāpis no zinātniskās fantastikas grāvēja vai anime multenes.

Honda e paātrinājums pilsētā ir kā jau piedien elektromobiļiem, tāpēc ar mazo auto var sagādāt ne vienu vien pārsteigumu jaudīgu benzīna mašīnu īpašniekiem. Mašīnītes tehniskie dati uz papīra nepārsteidz. 8,3 sekundes līdz simtam un 100 vai 113 kilovatu elektromotors atkarībā no versijas. Ja vidusmēra automašīnas kontekstā 154 zirgspēki ir pietiekami, tad tik mazā auto kā Honda e tas ir diezgan daudz.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kā jau elektroauto, e modelis ir smags, taču grīdā iebūvētais akumulators un zemais smaguma centrs dara brīnumus. Mašīna ļoti līgani brauc pa jebkuru segumu. Kur asfalts, tur viss, protams, ir vienkārši. Bet - kā ir braukt ar šo auto pa bruģi? Izrādās, ka vienkārši neticami. 

Spītējot zemprofila riepām, Honda e cienījami panes arī bedres un kontrolaku vākus, kurus Rīgā nu nekādi neizdodas iekārtot vienā līmenī ar asfaltu.

Vēl viena laba lieta - Honda e neviens nevarēs nospert spogulīšus, jo elektromobilim nemaz tādu nav. Toties ekrānu te pietiktu vismaz divām automašīnām - divi spoguļu vietā, viens priekšā, divi malā. Tie ir jau pieci, bet faktiski tādu ir seši, jo spogulī ir vēl viens. Vienlaikus temperatūras regulēšana atstāta ar pogām, lai gan to arī mierīgi varēja ielikt ekrānā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Uzlādes lūka atrodas priekšā un augšā. Nav jādomā ar kuru sānu braukt pie uzlādes stabiņa. Skaidrs, ka štepselis ir degunā. Pārsteidzoši japāņu automašīnai tas nav Chademo standarta, kā Leaf vai iMiev, bet gan CCS kā Eiropas elektromobiļiem. Bagāžnieks ir maziņš. Zem grīdas vietas arī vairs nav, jo tur atrodas motors. Vienīgā iespēja palielināt bagāžas ietilpību ir nolaist sēdekļa atzveltni. Un tā laižas vienā gabalā. 

Paneļa vidū atrodamas teju visu standartu lādēšanas ligzdas, ieskaitot 220 voltu rozeti ar negaidīti augstu pieļaujamo jaudu - pusotrs kilovats! Te var ieštepselēt ne tikai datoru, bet pat nelielu tējkannu, ko gan darīt neieteiktu. Jo elektrība Hondai e ļoti noderēs pašai. 35 kilovatstundu gaitas baterija, lai arī litija jonu un lai arī kā dzesējama, tā sildāma, nodrošina diezgan ierobežotu sniedzamību. 

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ar pilnu bateriju Honda e rāda, ka var nobraukt 136 km. Labā ziņa - auto ne tikai ātri izlādējas, bet arī ātri uzlādējas. Pa nakti to var dabūt gandrīz pilnu pat no sadzīves rozetes.

Honda e nav lēta. Dārgākā no abām versijām maksā 37 000 eiro un cena ietver pat drošības jostas brūnā krāsā, kas kā dizaina elements ir gandrīz kā Porsche  vai Bentley. Tās gan nevar dabūt 17 citās krāsās, tikai brūnas. Un vēl ir vienkāršāka Honda eversija, taču arī tā nemaksā maz - 34 000 eiro.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ko lai dara - modes preces nekad nav lētas. Tos ļaudis, kas sastājušies rindā pēc Honda e modernajā pasaulē, šāds cipars nemulsina.

Honda e Advance

+ anime dizains

+ lieliska vadāmība

+ augstvērtīga vadītāja saskarne

- maza reālā sniedzamība

- neaizsargāta uzlādes niša

- cena

Dzinējs: DC

Jauda, ZS: 154

Paātrinājums: 8,3

Patēriņš: 17,8 kWh/100

Baterijas ietilpība/sniedzamība, kWh/km: 35,5/210

CO2: 0

Cena: 37 300 eiro

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Uz augšu