Spēle pēc nopietniem noteikumiem
Pēc dažām nedēļām “Spotify” gan izdevās parakstīt visus nepieciešamos līgumus, lai jau pēc neilga laika varētu pilnvērtīgi startēt. Tiek uzsvērts, ka serviss ir bez maksas, taču īpašus labumus ir iespējams saņemt tiem, kas vēlas būt “Premium” lietotāji. Maksa par to ir 99 kronas mēnesī. Sākotnēji iespēja kļūt par “Spotify Premium” klientiem ir interneta pakalpojumu sniedzēja “Bredbandsbolaget” klientiem.
2008. gada oktobra beigās Daniels Eks un Martins Lorentsons Zviedrijas lielākajam rīta laikrakstam sacīja, ka ““Spotify” noteikti būs kas ļoti liels”.
“Mēs gribam radīt labāko mūzikas servisu visā tirgū. Domāju, ka pēc diviem trīs gadiem mums būs kādi 20 miljoni lietotāju,” paziņoja Lorentsons. Un 20 miljonus izdevās sasniegt. Tiesa gan, vien pēc četriem gadiem.
Intervijā Lorentsons stāstīja, ka servisa izmantošana ir bez maksas, kas nodrošinās ātru izaugsmi.
“Mēs pieļaujam, ka par “Premium” iespējām maksās 2-15% lietotāju. Pārējiem pietiks ar bezmaksas versiju,” teica Lorentsons. Sākotnēji serviss bija pieejams sešās valstīs – Zviedrijā, Somijā, Norvēģijā, Francijā, Spānijā un pakāpeniski arī Lielbritānijā. Savukārt Vācijas un Itālijas tirgus iekarošana tiek atstāta uz vēlāku laiku.
Tas gan neliedza “Dagens Nyheter” 2008. gada 31. oktobrī publicēt rakstu ar skaļu virsrakstu:
Zviedru murgs, ko redzēs “Apple”
Sākot darbību, Eks uzreiz sāka domāt par mobilās lietotnes radīšanu. Šis uzdevums tiek uzticēts 32 gadus vecajam Gustavam Sēderstrēmam, kurš jau nopelnījis vairākus miljonus kronu, darbojoties mobilā interneta biznesā.