“Hugo Boss” - vācu luksuss un kvalitāte katrā mm teju 100 gadu garumā (11)

Modes leģendu stāsti
Foto: Reuters/Scanpix, Publicitātes

Deviņdesmit seši gadi. Tas ir cienījama kunga vecums, kurš ir jau pieredzējis krāšņu dzīvi, spējot gan kaislīgi baudīt notiekošo pasaulē, gan piepildīt savu inteliģences un vieduma kausu. Lai gan dzīves pieredzes bagāžā ir arī Otrais pasaules karš, tas šajā stāstā, kā izrādās, deva iespēju izdzīvot. 

Vācu precizitāte, spēja sekot laikam sekundi sekundē un nezūdoša elegance – šie vārdi leģendu raksturo vislabāk. Laiks iepazīties ar pirmo rubrikas "Modes leģendu stāsti"  varoni – zīmols “Hugo Boss”! 

Trīs teikumos par “Hugo Boss”

“Hugo Boss” ir vācu luksusa modes nams un zīmols, kura galvenā mītne aizvien atrodas Mecingenē, Bādenē-Virtembergā.

Uzņēmums ražo sieviešu un vīriešu apģērbus, aksesuārus, pulksteņus, apavus un arī smaržas.

Hugo Boss aizvien ir viens no lielākajiem vācu apģērbu uzņēmumiem, kura pārdošanas apjomi pasaulē 2019. gadā bija 2,9 miljardi eiro, un tam pieder vairāk nekā 1113 mazumtirdzniecības veikali visā pasaulē.

Foto: Reuters/ScanPix

No pastarīša piecu bērnu ģimenē līdz kara kaprālim un apakšveļas tirgotājam

“Hugo Boss” zīmola radītājs, pilnajā vārdā Hugo Ferdinands Boss, šajā pasaulē ieradās 1885. gada 8. jūlijā, Mecingenē, Virtembergas karalistē. Hugo bija jaunākais no Luīzes un Henriha Bosu ģimenes pieciem bērniem. Diemžēl tikai viņš un māsa izdzīvoja.

Ģimenei piederēja apakšveļas veikals, tāpēc zēns jau bērnībā ne vien spēlējās ar audumiem, bet arī sāka interesēties par apģērba darināšanu un modi.

Laikā no 1903. līdz 1905. gadam dzīvi mīlošais jauneklis pabeidza militāro dienestu, bet skaidrs bija tas, ka sirdī viņš loloja sapni par sava uzņēmuma dibināšanu. Par uzņēmumu, kas rada apģērbu. Viņš sāka mācības kā tirgotājs un pēc tam, kad pārcēlās uz Konstancu, sāka strādāt necilā aušanas rūpnīcā. Te jauneklim tapa skaidrs, kā tiek darināts pats audums un ko nozīmē tā kvalitāte.

Pēc vecāku nāves 1908. gadā Hugo kā vienīgais mantinieks mantoja vecāku apakšveļas veikaliņu, kurā pats bija uzaudzis. Šajā pašā gadā nāca arī mīlestība, un jaunais vīrietis izlēma apņemt sievu, vācu skaistuli Annu Katrīnu Frejsingeru. Pēc sešu gadu laulības dzīves, 1914. gadā, sākoties Pirmajam pasaules karam, Hugo mobilizēja vācu armijā, kur viņš uzdienēja par kaprāli.

Vācija zaudēja karā, un tāpat kā vairums vācu nacionālistu, arī Hugo pārāk spēcīgi uztvēra šo sitienu savām patriotisma jūtām,

bet bija arī kāds saules stariņš - kara laikā, 1914. gadā, Bosu ģimenē piedzima abu vienīgais bērns – Zigfrīds.

Foto: Publicitātes foto

“Hugo Boss” sākums - sešas šujmašīnas, putekļi un stindzinošs aukstums

1924. gadā Hugo Ferdinands kopā ar diviem partneriem beidzot radīja savu apģērba ražošanas uzņēmumu un nosauca to savā vārdā - “Hugo Boss AG”. Tika atvērta arī rūpnīca, un zīmols sāka šūt kokvilnas kreklus, dažādus darba apģērbus, lietusmēteļus un sporta formas. Tomēr pēc zaudējuma Pirmajā pasaules karā, kā zināms, Vācija saskārās ar ļoti dziļu ekonomisko depresiju un krīzi. Protams, Hugo uzņēmums nebija izņēmums – tas bankrotēja un bija uz slēgšanas robežas.  Hugo ietiepīgais raksturs neļāva atteikties no sava sapņa, un 1931. gadā viņš, atradis kreditorus, savāca minimālus līdzekļus, lai tomēr atsāktu ražotnes darbību.

Tolaik “Hugo Boss” neapkurinātās, noputējušās rūpnīcas telpās bija nieka sešas šujmašīnas. Hugo pats patiesi smagi strādāja dienu un nakti, lai glābtu savu sapni.

Ādolfs Hitlers "Hugo Boss" radītajā uniformā
Ādolfs Hitlers "Hugo Boss" radītajā uniformā Foto: AP/Scanpix

Nacisti kā glābēji. Šuvēji – kara ieslodzītie

Hugo kā pārliecināts nacionālists, kurš dziļi pārdzīvoja Vācijas kara zaudējumu, 1931. gadā (tikai divus gadus pirms Hitlera nākšanas pie varas) iestājās “nacistu partijā", kas vēlāk izrādījās viņa uzņēmuma glābiņš. Viņš bija aktīvs nacistu partijas biedrs un visu partijas pastāvēšanas laiku palika uzticīgs nacistu ideoloģijai līdz pat savam pēdējam elpas vilcienam.

Hugo kļuva par partijas biedru Nr. 508 889 un kalpoja kā “Schutzstaffel” (SS) sponsorējošais pārstāvis, dažu nākamo gadu laikā iekļūstot partijas augšējās rindās.

Viņš tika iecelts par “Vācijas Darba frontes” biedru. Tā bija nacionāla darba organizācija un pārņēma dažādas neatkarīgās arodbiedrības pēc Hitlera nākšanas pie varas. Līdz ar nacistu partijas darbību “Hugo Boss” sāk ražot un pārdot nacistu formas tērpus. Divdesmito gadu beigās zīmols kļūst par “Reichszeugmeisterei” licencētu uniformu piegādātāju nacistu partijas organizācijām, piemēram, “SA”, “SS”, “Hitler Youth" un "National Socialist Motor". 1932. gadā "Hugo Boss AG" sāka ražot slaveno melno "SS" formas tērpu, bet 1938. gadā viņš darina arī “Wehrmacht” un “Waffen-SS” formas tērpus.

 “Hugo Boss” ražotās nacistu formas
 “Hugo Boss” ražotās nacistu formas Foto: Twitter.com

Lai gan mūsdienās šīs formas ir aizliegtas un saistās ar kara šausmām, no praktikuma viedokļa ne viens vien mūsdienu dizainers to atzīst par izcilu veikumu. 

Tikai meistars spēj radīt vienkopus šādu praktiskumu un eleganci. Lai vai kā – Hugo zināja, ko viņš dara savas pārliecības vārdā.

Kas darināja šos formas tērpus? Francijas un Polijas kara ieslodzītie un sagūstītie civiliedzīvotāji (galvenokārt sievietes) bija “Hugo Boss” šuvēji. Visi uzņēmuma vadītāji bija nacionālisti, kas sekoja vadonim – Ādolfam Hitleram. Pats Hugo atzina un apbrīnoja Hitleru un bija pat redzams kopīgās fotogrāfijās ar līderi.

Foto: Reuters/ScanPix

Starp citu, “Hugo Boss” tikai pirms pāris gadiem atzina un atvainojās pasaulei par uzņēmuma slikto izturēšanos pret piespiedu darba strādniekiem Otrā pasaules kara laikā.

Protams, tas viss ievērojami palielināja zīmola pārdošanas apjomus, un “Hugo Boss AG” no vidēji veiksmīga uzņēmuma kļuva par vienu no veiksmīgākajiem vācu modes namiem.

Kara beigas – trieciens “Hugo Boss”, bet Fēnikss atdzimst no pelniem

Otrā pasaules kara beigas sagādāja Hugo sliktas ziņas. Pēc kara par saistību ar nacistu partiju tiesā viņam tika atņemtas balsstiesības un iespēja vadīt jebkādu biznesu. Tāpat kara tiesa piesprieda lielu naudas sodu. Kad Hugo zaudēja savas īpašuma tiesības, viņa znots Eižēns Holijs pārņēma uzņēmuma vadību. Uzņēmums saņēma lielu triecienu drīz pēc Hugo aiziešanas, taču galu galā atveseļojās un turpināja kļūt par pienācīgi veiksmīgu modes namu nākamajos gadu desmitos. Hugo nomira 1948. gada 9. augustā pēc neārstējamas infekcijas, ko izraisīja zobu abscess.

1977.g.
1977.g. Foto: publicitātes

Dzimst slavenais “Hugo Boss” uzvalks.

Top starptautisks zīmols

Hugo Bosa znota Eižēna vadībā uzņēmums turpināja darbību un sāka zelt, ražojot gatavus vīriešu uzvalkus.

Zīmols aizvien glabā kādu noslēpumu un trikus, kā uzvalku vienlaikus radīt ērtu un elegantu. To novērtēja sabiedrība, un septiņdesmitajos gados, ja bija vajadzība pēc uzvalka, tas tika meklēts šeit.

 Šodien “Hugo Boss” ir vīriešu apģērbu un uzvalku sinonīms,  un tas aizvien turpina uzlabot savu produktu kvalitāti.

Kad Holijs devās pensijā, viņa dēli Džošens un Uve pārņēma vadību un to padarīja par starptautisku zīmolu. 1977. gadā nosaukums “Hugo Boss” tika reģistrēts kā starptautiska preču zīme.

Lai vairāk popularizētu savu vārdu, “Hugo Boss” sponsorēja Pirmās formulas braucējus, golfa un tenisa pasākumus. Starp citu, Bernhards Langers kļuva par pirmo profesionālo golfa spēlētāju, kurš valkāja “Hugo Boss”.

Tagad arī elitārs sports saistījās ar “Hugo Boss” vārdu.

Foto: AP/Scanpix
Pirmās smaržas reklāma
Pirmās smaržas reklāma Foto: publicitātes

Kā gan bez “Hugo Boss” smaržām un brillēm?

Lai gan zināmais Hugo Boss aromāts tika radīts jau 1954. gadā, vien pēc 30 gadiem uzņēmums ieguva smaržvielu licenci. "Boss Number One" - tā sauca pirmās zīmola smaržas, kuras tika reklamētas kā absolūta veiksmes atslēga. 1988. gadā tika oficiāli atklāta aromāta “Hugo Boss” līnija. Šodien zīmols piedāvā 10 dažādus smaržu aromātus, kas var derēt jebkura vecuma vīriešiem un sievietēm un identificēties ar vienu no trim viņu iedalītajām klasēm: "Boss", “Hugo Boss”, "Boss Orange" un "Hugo".

1998. gadā “Hugo Boss” zīmolu redzējām arī uz briļļu rāmīšu kājiņām, bet 90. gadu beigās ražošanas sarakstam tika pievienotas pulksteņu kolekcijas un golfa apģērbs. 1998. gads ir slavens ar to, ka pirmo reizi tika atklāta sieviešu apģērbu kolekcija.

Galerija: “Hugo Boss”  modes skates

Hugo, Boss, Hugo Boss, Boss Green un Boss Orange - kas ir kas?

Visi “Hugo Boss” vīriešu produkti šodien ir sadalīti piecās produktu kategorijās vai līnijās, kas atšķiras pēc stila un elegances. “Hugo Boss” sportiskajai “Boss Green” kolekcijai piedāvā dažādus apģērbus, pulksteņus, somas, apavus, kuru pamatā ir modernākā un populārākā “Boss” kolekcija. Uzvalki un krekli tiek piedāvāti elegantajā “Boss” sortimenta, pat pēc klienta pasūtījuma. Pārējie divi apakšzīmoli, “Hugo” un “Boss Orange”, gan dizainā, gan krāsu ziņā īpaši piemēroti gados jauniem pilsētas vīriešiem, kuri zina, ko vēlas valkāt. Lai gan “Hugo Boss” ir populārāks vīriešu auditorijas vidū, ir arī sieviešu nodaļa, diezgan populāra. Izņemot "Boss" kolekciju, kas ir ekskluzīva vīriešiem, pārējās četrās kategorijās ietilpst visu veidu apģērbi sieviešu gaumei.

Galerija: Saseksas hercogiene Megana "Hugo Boss" svārkos 

"Hugo Boss" stils un pārliecība mūsdienās aizvien slēpjas izsmalcinātā praktiskumā. Kā lasījāt, tas savā 96 gadu ilgajā pastāvēšanas vēsturē, ir pieredzējis visdažādākos laikus un galvu reibinošus apstākļus. Vēsture ir šā zīmola līdzgaitniece uz katra soļa!

"Hugo Boss" dzīvotspēja viennozīmīgi apliecina zīmola valkātāja un nēsātāja mīlestību pret patiesu kvalitāti katrā produkta milimetrā.

Ja pastāv veids, kā apvienot praktisko ar eleganto, tad vācu zīmols “Hugo Boss” šīs zelta formulas radītājs!

Un nobeigumā vēl kāds mūsdienu perfekts apstiprinājums zīmola kvalitātei! Vai Džeimss Bonds varētu paveikt visus šos trikus, ja viņš nebūtu tērpts “Hugo Boss” uzvalkā? 

Jau nākamajā rakstā rubrikā "Modes leģendu stāsti" lasi par sporta preču zīmola "Adidas" vēsturi, kas bija ne mazāk aizraujoša un intrigām pilna!

Daniels Kreigs Džeimsa Bonda lomā tērpjas "Hugo Boss" uzvalkā
Daniels Kreigs Džeimsa Bonda lomā tērpjas "Hugo Boss" uzvalkā Foto: kadrs no filmas Skyfall

Raksts sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem un tapis sadarbībā ar t/c "Spice".

Foto: AFP/LETA

Kur Rīgā vari tuvumā aplūkot zīmola "Hugo Boss" kvalitāti un eleganci? Latvijā vienīgais veikals ir tepat, Rīgā, t/c Spice kur droši vari klātienē ne vien aplūkot, bet arī uzlaikot un iegādāties šī leģendārā zīmola preci. 

HUGO BOSS veikala atklāšana t/c Spice

 
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu