Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

"H&M" nākamgad plāno slēgt 250 veikalus

Foto: Reuters/ScanPix

Nākamajā gadā apģērbu tirgotājs “H&M” plāno slēgt vismaz 250 veikalus. Kā norāda aģentūra “Reuters”, šogad koronavīrusa krīzes dēļ H&M ir nācies slēgt aptuveni 150 veikalus no 5000 tirdzniecības vietām, bet nākamgad šis skaitlis palielināsies.

Pagaidām gan nav skaidrs, vai veikalu slēgšana skars arī Baltijas valstu tirgu.

Pēc “Financial Times” rīcībā esošās informācijas, aptuveni ceturtajā daļā veikalu (vismaz 1200 tirdzniecības vietās) varētu notikt līgumu pārskatīšana, kas nozīmē to, ka teorētiski “H&M” franšīze varētu atteikties no šiem veikaliem.

Trešā ceturkšņa sākumā “H&M” bija slēgti 900 veikali, bet septembrī – vairs tikai 166. Tāpat septembris uzņēmumam bija ļoti veiksmīgs, jo ienākumi, salīdzinot ar pērnā gada septembri, ir bijuši tikai par pieciem procentiem zemāki. Tas ir devis cerību, ka ekonomika sāk atgūties, un līdz ar to varēs atgūties arī kompānija.

“H&M” finanšu dati par trešo ceturksni liecina: lai arī pārdošanas rezultāti, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir kritušies par 19%, tas ir daudz labāk, nekā prognozēts krīzes sākumā. Peļņa ir kritusies no pieciem līdz 2,4 miljardiem kronu (aptuveni 230 miljoniem eiro). Ņemot vērā zaudējumus otrajā ceturksnī, tiek runāts par ievērojamu soli uz priekšu. Arī analītiķi pieļāvuši, ka peļņa būs daudz mazāka. “H&M” skaidro, ka relatīvi sekmīgie rezultāti ir saistāmi ar ļoti stingru ekonomiju visās nozarēs.

Finanšu rezultāti ir pozitīvi ietekmējuši kompānijas akciju vērtību – tā Stokholmas fondu biržā pieaugusi par 7,7%. Kopš krīzes sākuma uzņēmuma akciju vērtība gan ir zaudējusi aptuveni 20%.

“Patiesībā “H&M” diezgan labi tiek galā ar tiem faktoriem, ko kompānija varēja ietekmēt pati. Fondu investori vēl arī nav pilnībā novērtējuši kompānijas uzlaboto biznesa modeli,” norādīja “JP Morgan” analītiķis.

Svarīgākais
Uz augšu