- Cik lielā mērā digitalizācija pēdējo piecu gadu laikā ir mainījusi Ventspils Brīvostas darbību?
- Varam teikt, ka tieši šobrīd esam jauna posma sākumā daudzējādā ziņā, bet tostarp arī ļoti nopietni skatāmies, kā efektivizēt ostas darbu, ieviešot dažādus digitālus risinājumus tur, kur to līdz šim nav bijis, vai arī modernizēt to, kas morāli un fiziski novecojis.
Piemēram, šobrīd esam iesaistījušies starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas projekta SKLOIS 2 ieviešanā, kas palīdzēs būtiski uzlabot informācijas apmaiņu jūras pārvadājumu sektorā.
Mēs plānojam gan tādas pamatlietas kā dokumentu aprites sistēmas digitalizācija un kuģu satiksmes vadības centra modernizācija, gan ostas digitalizāciju kopumā. Tas nozīmē visu klientam un ostas pārvaldībai nepieciešamo sistēmu loģisku savietošanu, lai maksimāli atvieglotu un padarītu pārskatāmāku kravu reģistrēšanu un transportēšanu.
Klientiem nepietiek ar to, ka ostas pārvalde strādā digitāli, ir svarīgi, lai vienuviet pieejami arī, piemēram, muitas un robežsardzes pakalpojumi – viss komplekss, ar ko nākas rēķināties ostā. Ir jāievieš kravu izsekošanas programmas, kas klientam ļauj attālināti redzēt, kas reālajā laikā notiek ar viņa kravu. Jāievieš sistēma, kas ļauj attālināti novērtēt situāciju ostā – noliktavu pieejamību, transporta plūsmas utt., lai klients, sēžot pie datora tūkstošiem kilometru attālumā, var droši plānot savu darbu.